مدیرکل گمرک استان ایلام خبر داد:

افزایش صادرات ایلام در 9 ماهه نخست سال

سرویس: اقتصادی
کد خبر: 127
|16:36 - 1400/10/10
نسخه چاپی
افزایش صادرات ایلام در 9 ماهه نخست سال
مدیرکل گمرک استان ایلام از افزایش صادرات این استان در ۹ ماهه نخست امسال‌ خبر داد.

به گزارش ایلام رصد ،  روح الله غلامی، از افزایش صادرات در استان ایلام خبر و اظهار داشت: در 9 ماهه نخست امسال‌ عمده کالاهای صادراتی از استان ایلام انواع آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، پلاستیک، تره‌بار، سنگ آهن و محصولات پتروشیمی بوده است.

وی افزود: مقصد عمده تمام کالاها صادراتی به مقصد کشورهای عراق، بوده است که روزانه با بیش از 400 کامیون در مرز مهران به‌ عنوان پایانه تجاری استان ایلام جابه‌جا می‌شوند.

مدیرکل گمرک استان ایلام با بیان اینکه، میزان صادرات کالا از رشد 133 درصدی وزنی و 120 درصدی دلاری برخوردار است گفت: 542 محموله تجاری کالاهای صادره در 9 ماهه امسال از مرز مهران خارج که ارزش ریالی این محمولات تجاری بالغ بر 553 میلیون دلار و از نظر وزنی نیز یک میلیون و 517 هزار تن بوده است.

امنیت پایدار مرز مهران و فعالیت شبانه روزی، تصریح در اقدامات ترخیص به موقع کالاهای صادراتی از مواردی بود که مدیر کل گمرک استان ایلام از آن به عنوان شرایط مساعد برای صادرات کالا از مرز مهران برای تجار و صادرکنندگان عنوان کرد و گفت: وجود زیرساخت‌های مناسب و مهیا بودن امکان صادرات کالا استان ایلام را مورد وثوق صادرکنندگان قرار داده و به همین جهت صادرات استان ایلام افزایش یافته است.

انتهای پیام