پایان انتظار

انتظار ۳۶ ساله مادر برای در آغوش کشیدن فرزند به پایان رسید

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 140
|15:35 - 1400/10/14
نسخه چاپی
انتظار ۳۶ ساله مادر برای در آغوش کشیدن فرزند به پایان رسید
مردم شهید پرور ایلام امروز به استقبال خانواده شهید گمنام اهل شهرستان شازند استان مرکزی رفتند که شهید آنها پس از ۳۶ سال به تازگی احراز هویت شده است.

به گزارش ایلام رصد ،  مردم شهید پرور ایلام امروز به استقبال خانواده شهید گمنام اهل شهرستان شازند استان مرکزی رفتند که شهید آنها پس از ۳۶ سال به تازگی احراز هویت شده است. 

آیین استقبال از خانواده شهید "قاسم شاه ولدی"، که به تازگی هویت او شناسایی شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام برگزار شد و پس از آن در مزار شهدای گمنام این شهید در دانشگاه آزاد ایلام حضور یافتند. 

جت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار در آیین استقبال از خانواده شهید تازه شناسایی شده قاسم شاه ولدی ، گفت: خرسندیم که خانواده شهید شاه ولدی با گذشت و فداکاری خود این شهید دفن شده در ایلام را به مردم این استان بخشیدند.

او گفت: با رضایت خانواده شهید برای ماندن مزار مطهر فرزندشان در استان، امروز شهیدی دیگر به جمع سه هزار شهید ایلام اضافه شد.

امام جمعه ایلام گفت: مزار این شهید از همان لحظه تدفین در دانشگاه آزاد به یک زیارتگاه و مکان مقدس برای مردم بدل شد و وجود این شهید گرامی هدیه‌ای از جانب خداوند و افتخاری برای مردم استان ایلام است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام نیز گفت: تقارن حضور خانواده شهید قاسم شاه ولدی با سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سردار قاسم سلیمانی و همراهان ایشان مایه برکت برای مردم استان ایلام است.

سردار جمال شاکرمی گفت: شهیدان قاسم شاه ولدی و قاسم سلیمانی در امتداد یک مسیر سبز و نورانی برگرفته از نهضت عاشورا حرکت و جان خود را فدا کرده اند.

او گفت: خانواده شهید قاسم شاه ولدی مایه عزت و سربلندی استان ایلام هستند و حاصل صبر و ایثار آنها، برگزاری چنین مراسم باشکوهی برای فرزند عزیز این خانواده از سوی مردم و مسئولان استان ایلام است.

حجت الاسلام و المسلمین سبزی داماد خانواده شهید شاه ولدی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از مهمان نوازی مردم و مسئولان استان ایلام، گفت: کلام شهید قاسم سلیمانی در تبعیت از رهبری و ولایت فقیه فصل الخطاب برای همه اقشار جامعه است.

شهید قاسم شاه ولدی اعزامی از شهرستان آستانه استان مرکزی ۲۱ بهمن ۱۳۶۴ در منطقه جنگی فاو و در عملیات والفجر هشت در سن ۱۹ سالگی به شهادت رسید و سال ۹۸ به عنوان شهید گمنام در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام دفن شد.

در این آیین مادر، خواهران، برادران و چند تن از بستگان نزدیک شهید، مهمانانی از استان مرکزی و تعدادی از همرزمان شهید حضور داشتند و جدایی ۳۶ سال شهید و خانواده اش پایان یافت.

برپایی ایستگاه صلواتی، مداحی و روضه حضرت زهرا (س)، تقدیر از مادر شهید توسط مسئولان استان و پخش گوشه‌هایی از مراسم تشییع شهید شاه ولدی به عنوان شهید گمنام در سال ۹۸ از جمله برنامه‌های امروز بود.

جمعه هفته گذشته نیز شهرستان بدره میزبان خانواده شهید شناسایی شده سید ابوالفضل حسنی اعزامی از تهران بعد از ۳۴ سال بود.

انتهای پیام