پیوستن چوار به شهرستان های سبز کشور با گازدار شدن 49 روستای این شهرستان

سرویس: اقتصادی
کد خبر: 149
|14:48 - 1400/10/18
نسخه چاپی
پیوستن چوار به شهرستان های سبز کشور با گازدار شدن 49 روستای این شهرستان
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: هم اکنون ۴۹ روستای چوار گازدار هستند و تنها دو روستا با کمتر از ۱۰ خانوار در حوزه این شهرستان باقی مانده است.

به گزارش ایلام رصد ،  عباس شمس‌الهی مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه چوار به شهرستان‌های سبز کشور پیوست گفت: طی آئینی و با حضور نماینده حوزه شمالی استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی، گازرسانی به ۳ روستای انارگ، چم‌ژیه، چشمه شیرعلی افتتاح و مردم این روستاها از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه با گازرسانی به این تعداد روستا ۷۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند، افزود: در مجموع برای این روستاها ۲۰ کیلومتر شبکه توزیع اجرا و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه با گازرسانی به سه روستای مذکور، شهرستان چوار در ردیف شهرستان‌های سبز کشور قرار گرفته است، اظهار داشت: هم اکنون ۴۹ روستای چوار گازدار هستند و تنها دو روستای شیرین آب و روستای تازه احیا شده تنگ‌حمام با کمتر از ۱۰ خانوار در حوزه این شهرستان باقی مانده که در برنامه آتی شرکت گاز برای گازرسانی و اخذ مجوز قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان چوار هم اکنون ۳ هزار و ۸۴۸ مشترک شهری و روستایی گازدار هستند، تصریح کرد: برای گازرسانی به مناطق شهری و روستایی چوار، ۲۸۵ کیلومتر شبکه توزیع گاز اجرا شده که بیشتر آن در مناطق صعب‌العبور بوده است.

انتهای پیام