استاندار ایلام خبر داد :

استقرار کنسولگری عراق در ایلام

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 155
|18:35 - 1400/10/19
نسخه چاپی
استقرار کنسولگری عراق در ایلام
استاندار ایلام گفت: ‏به منظور توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی‎ ‎استان و کشور عراق، کنسولگری عراق در ایلام دایر می‌شود.

به گزارش ایلام رصد ،  حسن بهرام نیا در دیدار با رییس و هیات رییسه دانشگاه واسط کشور عراق گفت: سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به تازگی در جلسه اعلام کرد که ایجاد کنسولگری عراق در ایلام نهایی شده و این موضوع بزودی محقق خواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه کشور ایران در زمینه تولید علم و دانش در دنیا حائز رتبه ۱۶ است و این فرصت بسیار خوبی برای تعامل علمی هر ۲ استان (ایلام و واسط) محسوب می‌شود.

استاندار ایلام گفت: ۲ کشور دوست و مسلمان ایران و عراق را دارای دشمنان مشترک هستند که از مصادیق این موضوع ترور و کشته شدن بیش از ۵۰۰ دانشجو و استاد عراقی در سال‌های گذشته و همچنین ترور دانشمندان هسته‌ای و علمی ایران دید.

بهرام نیا، با دعوت از سرمایه گذاران عراقی برایسرمایه گذاریدر استان ایلام گفت: انتظار داریم مسوولان عراقی، سرمایه گذاران را به سمت ایلام هدایت کنند.

او یکی از راهکار‌های استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی ۲ استان را، توسعه بازارچه‌های مرزی چنگوله، چیلات و شهابی عنوان کرد و گفت: اگر مسوولان ۲ کشور در زمینه توسعه از ظرفیت‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود استفاده نکنند، کسی به فکرتوسعهاین دو کشور نخواهد بود.

استاندار ایلام، یکی از بستر‌های مهم برای توسعه ۲ کشور دوست و برادر ایران و عراق را جایگاه علمی ۲ کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه کشور ایران در زمینه‌های علمی، معماری، طراحی و مهندسی تجربه بسیاری دارد، آمادگی خود را برای اعزام نیرو‌های فنی و مهندسی به کشور عراق اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام