استاندار ایلام:

همه خسارت‌های وارده به مردم در اثر سیل اخیر از طرف دولت جبران می‌شود.

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 171
|22:08 - 1400/10/25
نسخه چاپی
همه خسارت‌های وارده به مردم در اثر سیل اخیر از طرف دولت جبران می‌شود.
استاندار ایلام گفت: بر اساس قول مساعد وزیر کشور طی ۲ تماس مسقیم با بنده همه خسارت‌های وارده به مردم در اثر سیل اخیر در زمینه وسایل و لوازم خانگی و زیرساخت‌های کشاورزی و دامداری از طرف دولت جبران می‌شود.

به گزارش ایلام رصد ،  حسن بهرام نیا شامگاه شنبه در نشست ستاد بحران مورموری با تشکر از اقدامات به هنگام اعضای ستاد بحران استان و شهرستان‌های آبدانان و دهلران گفت: از این میزان خسارت وارده ۹۰ میلیارد تومان مربوط به اماکن عمومی و زیرساخت‌های شهر و روستا‌های تابعه و ۲۰ میلیارد ریال آن نیز خسارت به وسایل و لوازم و اموال شخصی مردم بخش کلات مورموری وارد شده است.

او با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات وارده در حوادث طبیعی گفت: شایسته است همه دستگاه‌های اجرایی بخصوص شهرداری و منابع طبیعی از تجربه این حادثه استفاده کرده و در کوتاهترین زمان ممکن با توسعه فضا‌های سبز و نهضت درختکاری و همچنین احداث سازه‌های سنگی ملاتی در مجاری بالادستی و جلوگیری از سیلاب‌های مخرب، از تکرار اینگونه حوادث تلخ و ناگوار جلوگیری کنند.

استاندار ایلام با قدردانی از مشارکت همه نهاد‌های دولتی و مردمی، نمایندگان استان و اصحاب رسانه، گفت: شعار دولت مردمی آقای رئیسی در تعامل و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد در سیل مورموری عینیت پیدا کرد و به یک الگوی عملی و خاطره خوشی برای مردم تبدیل شد و بخشی از فشار‌های روحی روانی اهالی مورموری را کاهش داد.

بهرام نیا با ابلاغ سلام وزیر کشور خدمت مردم مورموری،گفت: بر اساس قول مساعد وزیر کشور طی ۲ تماس مسقیم با بنده همه خسارت‌های وارده به مردم در اثر سیل اخیر در زمینه وسایل و لوازم خانگی و زیرساخت‌های کشاورزی و دامداری از طرف دولت جبران می‌شود.

او به مدیران کل استانی دستور داد با تنظیم گزارشات دقیق و مستند و شناسایی نقاط حادثه خیز شهر مورموری در قالب یک طرح مدون و علمی و مراعات موازین فنی و مهندسی برای جلوگیری از اینگونه رخداد‌های تاسف بار جلوگیری کنند.

او از نقش سازنده رسانه‌های عمومی در پوشش درست و بموقع این حادثه طبیعی نیز تقدیر بعمل آورد.

انتهای پیام