معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام:

ضرورت انجام تست کرونا در مرزی مهران/ نبود کیت آزمایش امیکرون در این مرز

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 172
|10:30 - 1400/10/26
نسخه چاپی
ضرورت انجام تست کرونا در مرزی مهران/ نبود کیت آزمایش امیکرون در این مرز
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: الزام انجام تست کرونا در مرز مهران ضروری است که باید مورد توجه همگان علی‌الخصوص حج و زیارت قرار گیرد.

به گزارش ایلام رصد ،  صبح امروز محمدسبحان حسنی معاون سیاسی و امنیتی استاندار در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین الزام انجام تست کرونا در مرز مهران ضروری است که باید مورد توجه همگان علی‌الخصوص حج و اوقاف قرار گیرد.

وی با انتقاد از نبود کیت آزمایش امیکرون در مرز مهران گفت: با توجه به حساسیت این موضوع باید دانشگاه علوم پزشکی ایلام هرچه سریعتر پیگیر تامین آن در استان شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: باید شرایط ویژه مرز مهران با حساسیت پیگیری شود و از نظر امکانات و تجهیزات بررسی شود.

وی از فرماندار مهران و دانشگاه علوم پزشکی ایلام خواست که گزارش کاملی از میزان تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای انجام تست کرونا از زوار ورودی را تهیه کنند.

حسنی همچنین از معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام به عنوان رئیس قرارگاه استانی کرونا نیز خواست نشست آتی قرارگاه کرونا در مهران برگزار شود و به صورت میدانی از ورود زوار و بازارچه  مهران بازدید به عمل آید.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: هرچند اکنون در وضعیت پایدار کرونا هستیم اما با توجه به انتشار قابل توجه سویه جدید تحت عنوان امیکرون در جهان باید تمهیدات لازم برای پیک جدید احتمالی فراهم شود تا در صورت انتشار غافلگیر نشویم.

حسنی اظهار داشت: اکنون باید همه کمبودهای دارویی و تجهیزات درمانی بررسی و به مرکز گزارش شود.

وی بر لزوم همکاری رسانه‌ها و همراهی آنها برای ترغیب مردم به تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید کرد.

حسنی تصریح‌کرد: آموزش و پرورش استان باید همچنان بر نظارت مستمر بر مدارس از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا دقت ویژه‌ای داشته باشد و سلامت دانش آموزان را مهم‌ترین مسأله قلمداد کند.

انتهای پیام