مدیرکل گمرک استان ایلام گفت:

صادرات کالا از پایانه مرزی مهران به عراق 112 درصد رشد داشته است

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 196
|15:36 - 1400/11/05
نسخه چاپی
صادرات کالا از پایانه مرزی مهران به عراق  112 درصد رشد داشته است
مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام و پایانه مرزی مهران به میزان ۱،۷۳۶،۰۰۰ تن و به ارزش ۸۷۰ میلیون دلار که نسبت به مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلام رصد ،  روح‌الله غلامی مدیرکل گمرک استان ایلام با اعلام این خبر گفت: در ۱۰ ماهه منتهی به دی ماه سال جاری مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام و مرز مهران به میزان ۱،۷۳۶،۰۰۰ تن و به ارزش ۸۷۰ میلیون دلار که نسبت به مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۱۱۲ درصد و از نظر وزن ۱۱۹ درصد رشد داشته است. 

وی افزود: محصولات کشاورزی به وزن ۲۱۷ هزار تن به ارزش ۶۶ میلیون دلار از کل صادرات را شامل شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: عمده کالاهای صادراتی شامل سنگ، کاشی، سرامیک، آهن آلات، محصولات فلزی، تره بار، محصولات پتروشیمی، سنگ آهن، کلینکر سیمان و محصولات پلاستیکی را شامل می شود. 

وی ادامه داد: در این مدت تعداد ۸۰،۰۲۲  کامیون و تریلر وارد مرز مهران شده که رشد ۱۱۸ درصدی داشته است.

غلامی افزود: همچنین در این مدت تعداد ۳۰۴۴ کامیون حامل کالای ترانزیتی به وزن ۷۷۶۱۰ تن از مرز مهران به کشور عراق وارد شده است و کار تشریفات قانونی ۱۶۵ کامیون ترانزیتی از مبدا مهران انجام شده است. 

مدیرکل گمرک استان ایلام ادامه داد: در مبحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز در طول این مدت تعداد ۲۴ پرونده تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است.

وی افزود: مجموع درآمدهای ملی و استانی گمرکات استان ایلام ۱۱۵،۶۰۷،۰۰۰،۰۰۰ میلیون ریال بوده است.

غلامی افزود: در این مدت کالای همراه ۳۳۳،۰۴۱ زائر و مسافر توسط نیروهای گمرک کنترل شده است. 

وی ادامه داد: خبر مهم و خوشحال کننده این است که گمرک مهران از لحاظ شاخص میزان اظهار کالا در هر گمرک از بین ۱۰۵ گمرک فعال، رتبه نهم را کسب کرد.

انتهای پیام