معاون دفتر کنترل سیلاب سازمان مراتع و جنگل‌های کشور:

اختصاص ۶۶ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری ایلام

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 201
|20:33 - 1400/11/06
نسخه چاپی
اختصاص ۶۶ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری ایلام
معاون دفتر کنترل سیلاب سازمان مراتع و جنگل‌های کشور گفت: ۶۶ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری ایلام اختصاص یافته است.

به گزارش ایلام رصد ،  روزبه اجلالی در بازدید از طرح‌های آبخیزداری دهلران گفت: از این میزان ۲۵ میلیارد تومان برای ایجاد سازه‌های آبخیزداری و اقدامات مورد نیاز به شهرستان دهلران اختصاص یافته است.

او گفت: اجرا و توسعه طرح‌های آبخیزداری و هدایت آب‌های سطحی علاوه بر کاهش خسارات ناشی از سیلاب درفصل بارندگیدر تقویت منابع آبی و افزایش تولیدات دامی و کشاورزی نقش مؤثری دارد.

معاون دفتر کنترل سیلاب سازمان مراتع و جنگل‌های کشور با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی در استان ایلام به خصوص شهرستان دهلران در بحث جنگل کاری و آبخیزداری انجام شده است، گفت: انجام این حجم کار با توجه به شرایط اقلیمی منطقه قابل تقدیر است و قطعاً ما هم نگاه ویژه‌ای به استان ایلام و شهرستان دهلران خواهیم داشت.

اجلالی گفت: با وجود چشمه‌های آبگرم و چشمه قیر در بالا دست شهرستان دهلران و مطالعه صورت گرفته با توجه به نبود منطقه تفرجگاهی در شهرستان دهلران در آینده نزدیک پارک آبخیز در بالا دست ایجاد خواهد شد.

او گفت: مساحت این پارک در سطح ۱۴ هزار هکتار پیش بینی شده که بعد از اتمام مطالعات این پروژه عملیاتی خواهد شد.

او گفت: یکی از برنامه‌های آینده سازمان به سمت توسعه مشارکت و استفاده از توان مردم در عرصه ملی، کاشت درخت، مدیریت مراتع و افزایش احداث سازه‌های آبخیزداری در دره‌ها که در کاهش خطرات سیلاب و بهبود وضعیت منابع طبیعی کشور را در پی دارد است.

اجلالی گفت: خوشبختانه در بحث حوزه آبخیزداری کشور نقشه‌هایی از جمله نقشه اطلس سیل، نقشه فرسایش خاک توسط مراکز تحقیقاتی تهیه شده و نیازمند مطالعات کلی و سیاست گذاری است و در این راستا، مطالعات ما در طرح‌های اجرایی، تفصیلی اجرایی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها درحوزه آبخیزداریدر حال انجام است

او به تغییرات اقلیمی و یکنواخت نبودن بارش‌ها، کاهش بارندگی‌ها اشاره کرد و گفت: این امر باعث شده پوشش گیاهی و مراتع ما آسیب پذیر، افزایش شاهد سیل باشیم و این امر نیازمند به یک برآورد و برنامه ریزی جدید دارد.

انتهای پیام