استاندار ایلام خبر داد؛

افتتاح یا کلنگ زنی ۲۴۳ پروژه در دهه فجر در استان ایلام

سرویس: اقتصادی
کد خبر: 226
|19:14 - 1400/11/13
نسخه چاپی
افتتاح یا کلنگ زنی ۲۴۳ پروژه در دهه فجر در استان ایلام
استاندار ایلام با بیان اینکه در دهه فجر ۲۴۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان ایلام با مجموع اعتبار ۲۰میلیارد بهره برداری و کلنگ زنی می شود، گفت: این پروژه ها برای بیش از ۱۸۹۰ نفر شغل پایدار ایجاد می کنند.

به گزارش ایلام رصد ،  حسن بهرام نیا صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان ضمن تبریک ایام دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت:هرگز تاریخ فراموش نخواهد کرد قبل از پیروزی انقلاب، هویت دینی، انسانی، حقوقی و حقیقی ملت ایران زیر چکمه های استکبار لگد مال میشد به برکت آموزه های دینی و رهبری عالمانه ملت توانستند از ظلم حکومت شاهنشاهی رهایی یابند.

وی گفت: مصداق بارز آن جدا از قانون کاپیتولاسیون، حق توحشی بود که مستشاران آمریکایی علاوه بر حقوقی که از بیت المال این کشور می‌گرفتند.

حسن بهرام نیا تصریح کرد:از مهمترین دستاوردهای نظام، استقلال سیاسی و مردم سالاری ،امنیت و ثبات داخلی که امروز به عنوان الگو حکومتی در بین کشورهای منطقه مطرح شده است.

استاندار ایلام با اشاره به ۲۴۳ پروژه دهه فجر گفت :از این تعداد ۱۸۹ طرح در حوزه‌ی عمرانی با اعتباری بالغ یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

بهرام نیا درباره ی طرح های اقتصادی گفت:کل این پروژه ها ۵۴ طرح قابل افتتاح در استان با ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی یک هزار و ۸۹۰ نفر اعلام کرد.


وی افزود: در مجموع ۱۵۶ پروژه در این ایام سطح استان افتتاح می شود که از این تعداد ۱۶ طرح مربوطه به ایلام،، ۱۱ طرح ایوان، ۱٠ طرح ابدانان، ۱٠ طرح بدره ۲۱ طرح چرداول، ۱۳ طرح چوار، ۹ طرح سیروان، ۹ طرح دهلران، ۹ طرح دره شهر، ۱۹ طرح ملکشاهی، ۱۱ طرح مهران، ۱۳ طرح هلیلان می باشد.

استاندار ایلام ادامه داد: همچنین ۳۳ پروژه در سطح استان کلنگ زنی می شود که از این تعداد، ۸ طرح ایلام، ۲ طرح ایوان، ۲ طرح ابدانان،۷ طرح چرداول، ۲ طرح چوار، ۲ طرح سیروان، ۲ طرح دهلران،۳ طرح دره شهر و ۳ طرح نیز مهران است.


استاندار ایلام افزود: این پروژه‌ها قابل افتتاح یا کلنگ‌زنی در استان در حوزه‌های برق‌رسانی، راه، ورزش، آب و فاضلاب، گازرسانی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، عمران شهری و روستایی، نوسازی مدارس، مسکن مددجویان و اقدام مسکن ملی خواهد بود.

 

انتهای پیام