مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام ؛

هشدار سطح زرد وضعیت جوی در استان ایلام

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 231
|16:05 - 1400/11/14
نسخه چاپی
هشدار سطح زرد وضعیت جوی در استان ایلام
مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با اعلام صدور هشدار سطح زرد وضعیت جوی در استان ایلام گفت: از فردا بارش برف و باران استان را فرا خواهد گرفت.

به گزارش ایلام رصد ،  مجید بیگلریان  از صدور «هشدار سطح زرد» خبر داد و گفت: بنابر گزارش سازمان هواشناسی استان هوای استان از روز جمعه ۱۵ بهمن تا اواخر روز شنبه ۱۶ بهمن هوای استان برفی و بارانی می‌شود.

او گفت: درپی این هشدار، ورزش باد شدید، در نواحی سرد سیر و ارتفاعات و محور‌های مواصلاتی شمال استان برف و در نواحی معتدل بارش باران و احتمال رعد و برق، مه، کاهش نسبی دما خواهیم داشت.

بیگلریان گفت: این سامانه در کل استان به ویژه در نیمه شمالی و نیمه شرقی به صورت قوی‌تر فعال خواهد بود.

او ضمن اعلام آماده باش به اعضای ستاد مدیریت بحران استان گفت: این سامانه مخاطراتی از جمله احتمال آبگرفتگی معابر و لغزندگی محور‌های مواصلاتی و کاهش دید، اختلال در تردد وسائل نقلیه، احتمال آسیب به تاسیسات شهری و روستایی به علت افزایش سرعت باد، یخبندان پس از عبور سامانه و افزایش مصرف حامل‌های انرژی در پی خواهد.

او با تاکید براتخاذ تمهیداتو ملاحظات لازم برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی توسط عوامل راهداری و نیرو‌های امداد ونجات جمعیت هلال احمر، گفت: توصیه می‌کنیم در این شرایط به همراه داشتن وسایل زمستانی بویژه زنجیر چرخ و عدم تردد غیرضروری، خودداری از صعود به ارتفاعات و اتراق در بستر و حریم رودخانه‌ها یک امر ضروری است که مردم عزیز با ید رعایت بکنند.

انتهای پیام