با دعوت استاندار ایلام استاندار دیاله عراق به ایلام سفر کرد

سرویس: اقتصادی
کد خبر: 272
|18:08 - 1400/11/29
نسخه چاپی
با دعوت استاندار ایلام استاندار دیاله عراق به ایلام سفر کرد
استاندار ایلام با اعلام خبر امضاء تفاهم نامه ایجاد بازارچه هلاله شمالی گفت: با ایجاد بازارچه هلاله شمالی شاهد رونق تجارت و توسعه مبادلات بین دو کشور ایران و عراق می شویم.

به گزارش ایلام رصد ،  حسن بهرام نیا عصر روز پنجشنبه در دیدار با "مثنی التمیمی" استاندار دیاله عراق با عنوان این خبر که تفاهم‌نامه اولیه مشترک ایجاد بازارچه مشترک در مرز هلاله شمالی به امضا رسید، اظهار داشت: پس از امضا این تفاهم نامه تلاش خواهیم که مجوزات لازم را از مرکز اخذ خواهیم کرد.

وی افزود: مردم استان ایلام با استان دیاله دارای اشتراکات قومی فرهنگی هستند و این  بهترین فرصت برای مراودات تجاری و ایجاد بازارچه هلاله شمالی است.

استاندار ایلام ادامه داد: امیدواریم با ایجاد بازارچه مشترک در این مرز در 2 استان شاهد رونق تجارت و توسعه مبادلات بین دو کشور ایران و عراق باشیم.

 بهرام نیا ادامه داد: استان ایلام دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه مختلف است که این بازارچه نیز می‌تواند موجب رونق تجارت و قرار گرفتن ایلام در ریل توسعه باشد.

وی تصریح کرد: امروز در همین مکان محلی برای ایجاد بازارچه مرزی مشخص و در آینده نزدیک عملیات ایجاد بازارچه آغاز می شود.

استاندار ایلام افزود: پس از انعقاد توافق نامه بازارچه مشترک در مرز هلاله شمالی از طریق وزارت امور خارجه پیگیری خواهیم کرد که مجوزات لازم در اسرع وقت گرفته شود.

"مثنی التمیمی" استاندار دیاله عراق نیز در این دیدار اظهار داشت: قبلاً با استاندار قبلی ایلام توافقات اولیه ایجاد شد  که متاسفانه دولت مرکزی موافقت نکرد.

وی افزود: با جدیت پیگیر موافقت دولت مرکزی برای ایجاد بازارچه مشترک در مرز هلاله بین ایلام و دیاله هستیم.

"مثنی التمیمی" تاکید کرد: ارتباطات بسیار خوبی با سفیر عراق آقای مسجدی برقرار است و  امیدواریم وی هم بتواند برای ایجاد این بزرگ بازارچه مشترک به 2 استان کمک کند.

استاندار دیاله بیان داشت: پس از انعقاد تفاهم نامه تلاش خواهیم کرد که زیرساخت های منتهی به بازارچه تجهیز شود.

انتهای پیام