معاون وزیر علوم:

جوانان نیرو محرکه تغییر و تحول جوامع هستند

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 288
|13:56 - 1400/12/05
نسخه چاپی
جوانان نیرو محرکه تغییر و تحول جوامع هستند
معاون وزیر علوم با بیان اینکه جوانان نیرو محرکه تغییر و تحول جوامع هستندگفت: توسعه و پیشرفت کشور در تمامی حوزه‌ها به فعالیت جریان‌ها و کانون‌های دانشجویی به ویژه نخبگان مراکز آموزش عالی وابسته است.

به گزارش ایلام رصد ،  عصرروز چهارشنبه عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست با دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌های استان ایلام گفت: تشکل‌ها، انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی و هنری دانشجویی، در واقع گروه‌های اجتماعی هستند که کار گروهی را تجربه و در این راستا تلاش می‌کنند که کشور را در ریل توسعه قرار دهند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب توجه به جوانان را مورد تاکید قرار داده و ایشان این قشر از جامعه را میانداران اصلی آینده خطاب می‌کنند.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: توسعه و پیشرفت کشور در تمامی حوزه‌ها به فعالیت جریان‌ها و کانون‌های دانشجویی به ویژه نخبگان مراکز آموزش عالی وابسته است.

کلانتری بیان داشت: جریان جوان دانشجویی به معنای واقعی آینده سازان کشور هستند؛ در میان جریان عظیم دانشجویی که حدود سه میلیون نفر در کشور هستند، بی‌تردید مسوولیت دانشجویان نخبه، تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی بی‌بدیل است.

وی ادامه داد: خواه یا ناخواه همواره مشکلات و مسایلی در مسیر فعالیت‌های دانشجیان فرهنگی هیات‌ها وجود دارد اما در نهایت برنده تمامی مناظرات و مباحث، فعالان فرهنگی و اجتماعی هستند.

معاون وزیر علوم گفت: معتقدم تغییر و تحول در جامعه به واسطه جوانان رخ خواهد داد و تحول و پویایی هر جامعه به دست این جوانان است.

کلانتری افزود: در جریان از سرگیری آموزش حضوری تشکل‌های فرهنگی نقش اصلی را ایفا خواهند کرد که به نظر می‌رسد در سال آینده وارد فصل جدیدی از آموزش شده و پویایی و نشاط دوباره به دانشگاه‌ها باز می‌گردد.

 

انتهای پیام