مدیرکل بحران استانداری ایلام:

ابلاغ بخشنامه امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی در ایلام

سرویس: اقتصادی
کد خبر: 298
|21:16 - 1400/12/08
نسخه چاپی
مدیرکل بحران استانداری ایلام از ابلاغ بخشنامه امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از خشکسالی در استان خبر داد.

به گزارش ایلام رصد ، بیگلریان، مدیرکل بحران استانداری ایلام اظهار داشت:  با پیگیری‌های مستمر استانداری ایلام و سازمان مدیریت بحران کشور و نظر مساعد رئیس جمهور دستورالعمل و شیوه نامه چگونگی امهال تسهیلات ناشی از خشکسالی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ از طریق بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شد.

امروز هشتم اسفند ۱۴۰۰ به رغم وقفه چند ماهه‌ای که درشیوه نامه تسهیلاتمذکور پیش آمد، امروز این مصوبه از طریق بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

با توجه به اینکه در روز‌های پایانی سال قرار داریم تلاش داریم که سریعاً کارگروه موضوع بند (خ) ماده (۳۳) تشکیل جلسه داده و نسبت به معرفی ذینفعان در شهرستان‌هایی که در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته است، برای بهره‌مندی از امهال تسهیلات موضوع این تصویب نامه را به بانک‌های عامل معرفی کنند.

 بانک‌های عامل موظف هستند طبق ضوابط و مقررات این شیوه نامه نسبت به امهال تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی که در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دچار خشکسالی شدند اقدام کنند.

برای آمادگی و تسریع در کار قبلاً از طریق این اداره کل به فرمانداران ابلاغ شده که کارگروه بند (خ) ماده (۳۳) به ریاست فرماندار و با دبیری جهاد کشاورزی و با حضور بانک‌های عامل نسبت به تعیین ذینفعان اقدام کنند.

 مشکلی در معرفیکشاورزانخسارت دیده به بانک‌های عامل وجود ندارد و انتظار است بانک‌های عامل در انجام امورات تسریع کنند.

انتهای پیام