مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری وصنایع دستی استان ایلام:

آمادگی ۴۶ اقامتگاه بوم‌گردی ایلام برای اسکان گردشگران و مسافران

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 334
|18:01 - 1401/01/01
نسخه چاپی
آمادگی ۴۶ اقامتگاه بوم‌گردی ایلام برای اسکان گردشگران و مسافران
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: ۴۶ اقامتگاه بوم‌گردی ایلام آماده اسکان گردشگران و مسافران نوروزی است.

به گزارش ایلام رصد ،  عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: استان ایلام دارای هزاران آثار تاریخی و طبیعی است که در ایام نوروز میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

وی با اشاره به توسعه امکانات مختلف در استان برای اسکان گردشگران، افزود: در سال‌های اخیر بوم گردی‌های زیادی در مناطق مختلف ایجاد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اضافه کرد: مناطق روستایی استان فرصتی برای ایجاد فضاهای توریستی و گردشگری هستند که در همین راستا به‌ویژه در روستاهای هدف گردشگری شاهد افزایش مراکز گردشگری روستایی هستیم.

"شنبه‌زاده" تصریح کرد: توسعه گردشگری روستایی و حمایت از مراکز بوم‌گردی علاوه بر احیای اقتصاد روستاها می‌تواند نقش مهمی در افزایش درآمد مردم نیز داشته باشد.

وی خاطر نشان ساخت: دست‌یابی به اهداف توسعه پایدار گردشگری، نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه در بخش گردشگری روستایی و عشایری است که این امر مهم با به رسمیت شناختن اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توسعه آن‌ها بر اساس استانداردها و ارکان گردشگری محقق می‌شود.

انتهای پیام