رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام:

اقدام و عمل جهادی مسئولان شرط "تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" است

سرویس: اقتصادی
کد خبر: 339
|13:40 - 1401/01/03
نسخه چاپی
اقدام و عمل جهادی مسئولان شرط "تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" است
رئیس مجمع نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: شرط "تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌ آفرین" اقدام و عمل جهادی مسئولان است.

به گزارش ایلام رصد ، علی اکبر بسطامی، نامگذاری سال 1401 توسط رهبر انقلاب اسلامی  را حجت و چراغ راه مردم و مسئولان برای تحقق عزت و سربلندی و افزایش توان اقتصادی و عزت ملی عنوان و اظهار داشت:   رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی خود  آغاز سال  1401  را ‌سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین" نام‌گذاری کردند که همچون سال‌های گذشته بازهم نگاه ایشان بر حوزه تولید، اشتغال‌زایی، اقتصاد درون‌زا و ظرفیت‌های داخلی بوده و این مهم نشان‌دهنده اهمیت موضوع برای ایشان و سیاست‌گذاران کشور است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی در این راستا اقدامات قابل توجهی داشته که در نوع خود بی سابقه بوده و طرح جهش تولید دانش بنیان در یک مصوبه انقلابی و کارآمد در سال گذشته تصویب شده است.

بسطامی ادامه داد: اولین اولویت کمیسیون اجتماعی حل آسیب‌های اجتماعی است که در سال 1400تلاش بر این شد تا7هزار میلیارد تومان برای رفع آسیب‌های اجتماعی اختصاص داده که باید در جای خود هزینه شود و همچنین در بودجه سال جاری 100هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی در کل کشور در نظر گرفته شده است که 2هزار میلیارد تومان آن برای استان‌ها ثابت و مابقی براساس شاخص‌های هر استان متغیر خواهد بود.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: بی‌تردید سالی که گذشت، سال پرفراز و نشیبی بود و همگان بر این مسئله واقفیم که آنچه انتظار می‌رفت از قبیل آبادانی بیشتر، توسعه همه‌جانبه، بهبود وضعیت معیشت مردم، اشتغالزایی، رفع محرومیت‌ها و غیره آن‌طور که باید و به دلایل متعدد محقق نشد.

بسطامی تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی، دستیابی به اهداف موردنظر و توسعه همه‌جانبه استان ایلام با وجود بهره‌مندی از ظرفیت‌های متعدد، تنها از طریق وفاق، همدلی و پرهیز از حاشیه‌سازی‌ها امکان پذیر و لازم است،  خواسته‌های اصلی مردم محور تمامی برنامه‌ها قرار گرفته است و اولویت‌بندی رفع مشکلات مردم در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی، مهمترین اولویت‌های استان، توجه به رفع مشکلات معیشتی مردم، کاهش نرخ تورم، رفع بیکاری، توسعه کسب و کارهای مولد، حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود از قبیل کنگره عظیم اربعین، فعال‌سازی منطقه آزاد مهران و بازارچه های مرزی، تکمیل زنجیره‌ تولید در بخش صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و غیره بوده است.

به گفته نماینده مردم ایلام در مجلس، به عنوان خادم شما در خانه ملت به همراه دیگر همکاران تلاشگر و دلسوزم، متعهدانه، متحدانه و خالصانه دوشادوش سایر مسوولان در این مسیر همچنان بر عهدی که بستیم، پایبند خواهیم ماند.

انتهای پیام