استاندار ایلام:

تمهیدات لازم برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در ایلام اندیشیده شده است

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 341
|20:17 - 1401/01/05
نسخه چاپی
تمهیدات لازم برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در ایلام اندیشیده شده است
استاندار ایلام با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده برای مهمانان نوروزی گفت: ۱۸ هتل و مهمان پذیر ، ۶۰ خانه مسافر و ۴۵ مرکز بوم گردی با ظرفیت ۶ هزار نفری برای استفاده مهمانان نوروزی آماده شده است.

به گزارش ایلام رصد ، حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در گفت و گویی رادیویی با مردم استان ایلام اظهار داشت: خدا را شاکرم که در ابتدای سال تحویل سال جدید به دیدار کودکان شیرخوارگاه حضرت زهرا (س) و سالمندان حاضر در سرای سالمندان شهر ایلام که سرمایه های اجتماعی جامعه هستند، رفتم و انرژی مضاعفی برای کار و فعالیت در سال جدید به بنده تزریق شد.

 

وی افزود: برای خدمات رسانی شایسته و در شان و جایگاه مهمانان نوروزی، ۱۲ شهرستان بخش قابل توجهی از ظرفیت مدارس را برای اسکان این خانواده ها اختصاص داده‌اند.

 

استاندار ایلام ادامه داد: در این بازه زمانی ( ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ تلاش داریم در مقایسه با سنوات قبل آمار حوادث جاده‌ای کاهش یابد و برای افزایش ایمنی ۲۵ دستگاه خودرو را از دستگاه های اجرایی در اختیار پلیس راه قرار دادیم.

 

بهرام نیا تاکید کرد:  هلال احمر استان به صورت سیار و ثابت ایستگاه هایی را برای خدمت به مردم ایجاد و اورژانس نیز در کنار این ایستگاه ها، بخش تزریق واکسن را فعال کرد تا اگر فردی تمایل داشت واکسن کرونا تزریق کند.

 

وی ابراز امیدواری کرد در این ایام باقیمانده از تعطیلات با زیرساخت‌هایی که فراهم شده مهمانانی که در استان حضور می‌یابند با رضایت خاطر و خاطراتی خوش ایلام را ترک کنند.

 

استاندار ایلام با اشاره به تصادفات جاده ای در استان گفت: از تصادفاتی که منجر به فوت چهار نفر شد، بسیار متأثر شدم و تأکید بنده به مهمانان و مردم این است که این ایام را مدیریت کنند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

 

بهرام نیا ادامه داد: از مسوولان آماده به خدمت در استان به ویژه پلیس راه و انتظامی  و دستگاه های خدمات رسان شامل اورژانس، هلال احمر و دستگاه‌های فرهنگی که نوروزگاه‌ها را راه اندازی کرده و نشاط را در مسافرین و هم استانی های عزیز ایجاد کردند قدردانی می‌کنم.

 

وی اضافه کرد: در قالب مصوبات سفرهای نوروزی کمیته هایی تشکیل و شرح وظایف هم مشخص شد که آمار تصادفات در نقاط حادثه خیز کمتر شود که هر یک از کمیته‌ها مطابق با وظایف ارائه شده همراهی کردند و بحث ایمن سازی جاده ها در دستور کار قرار گرفت و به صورت درازمدت هم با داشتن برنامه برای نقاط حادثه خیز، با تأمین اعتبارات برای راهداری به مرور این نقاط حادثه خیز را اصلاح کنند.

 

وی با اشاره به برنامه‌های روزهای ابتدایی سال جدید گفت: یکی از اقدامات همراهی بنده با نماینده ولی‌فقیه در استان بود که با بعضی خانواده های شهدا دیدار داشتیم و از این دیدارها روحیه گرفتیم.

 

بهرام‌نیا ادامه داد: علاوه بر ۲ دیدار در زمان تحویل سال، روزهای بعد به شهرستان مهران و یادمان قلاویزان رفتیم و با مرزداران عزیز و سخت کوش هم دیدار داشتیم که تأثیر معنوی برای بنده داشت، پس از آن  در محل عروج شهدا نیز حضور یافتیم و زیارت کردیم که تجدید قوایی برای آغاز کار در سال جدید بود.

 

نماینده عالی دولت در استان گفت: سپس سفرهای شهرستانی را آغاز و به شهرستان های بدره، دره شهر و آبدانان سفر کرده و از مراکز اقامتی و تفریحی، گردشگری، بازار، تفرجگاه‌ها و موزه ها بازدید کردیم و دیدارهایی نیز  با مردم داشتیم و اگر موردی نیاز به پیگیری بود انجام شد.

 

وی تاکید کرد: از همه مدیران استان می‌خواهم که در راستای تکریم شعائر و تجلیل و تکریم خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، در طول سال برنامه های بازدید را داشته باشند، چرا که امامین انقلاب فرمودند که خانواده های شهدا چشم و چراغ ملت هستند.

 

اعتبارات سفر رییس جمهوری یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است

 

استاندار ایلام گفت: طی ۲ ماه اخیر پس از دیداری که به همراه مجمع نمایندگان استان با ریاست جمهوری داشتیم، پس از گذشت چند روز، رییس جمهور تقاضای ما را پذیرفتند و ۵۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات سفر اضافه کردند و چندی پیش هم در خدمت معاون اجرایی رییس جمهوری، در خصوص پیشرفت فیزیکی و وضعیت پروژه ها، مشکلات را بیان کردیم و درخواست کردیم که ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر  به اعتبارات استان اضافه شود که با این درخواست نیز موافقت شد و  درصورتی که جمع اعتبارات قبلی یک هزار میلیارد بود، این رقم در مجموع به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی گفت: منابعی که به اعتبارات سفر رییس جمهوری اضافه شد بخشی از آن را به جاده مهران- ایلام - حمیل اختصاص یافت و این نوید را به مردم خواهیم داد که این محور به صورت چهار خطه در اختیار مردم قرار گیرد.

 

استاندار ایلام با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه سامانه گرمسیری و تاثیر آن بر توسعه استان گفت: اگر این مهم  محقق شود، ۹۰ هزار تن به محصولات زراعی و باغی ما اضافه می‌شود که از نظر ریالی بیش از ۶۳۰ میلیارد تومان برای استان درآمدزایی خواهد داشت.

 

بهرام‌نیا عنوان کرد: راههای مواصلاتی که از مطالبات همه مردم است، در همین زمینه پروژه های نیمه کاره از جمله تونل کبیرکوه و بحث آبرسانی(پمپاژ) به زمین های زراعی اطراف رودخانه سیمره است که در دستور کار قرار دارد.

 

وی یادآور شد: در بحث سرمایه گذاری هم برنامه داریم اعتباراتی را تزریق کنیم و پروژه‌هایی که نیمه‌کار  هستند در اسرع وقت به بهره برداری برسد.

 

راه اندازی بازارچه چیلات مهم ترین خواسته مردم دهلران است

 

استاندار ایلام با اشاره به مطالبات و خواسته های مردم گفت: به طور ویژه پیگیر راه اندازی  بازارچه چیلات هستیم و برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

 

وی تاکید کرد: تلاش داریم بازارچه های مرزی استان را فعال کنیم که یکی از این بازارچه ها، بازارچه  هلاله شمالی است که با استان دیاله عراق هم مرز است‌.

 

بهرام نیا گفت: برای تسریع در ایجاد بازارچه با استاندار دیاله عراق دیدار کردیم و در این دیدار خوشبختانه موافقت نامه ایجاد بازارچه نیز به امضا رسید.

 

استاندار ایلام اضافه کرد:  دومین مرز ما با استان واسط بود که با استاندار این استان مرزی کشور عراق دیدار داشتیم و تلاش داریم بازارچه مرزی چنگوله را نیز فعال کنیم.

 

سهم رشد بودجه ای ایلام در سال جدید ۹.۶ درصد است

 

استاندار ایلام سهم رشد بودجه ای ایلام در سال آینده را ۹.۶ درصد ذکر کرد و گفت: بخشی از این رشد مربوط به  بهره وری و سرمایه گذاری خواهد بود و اگر این هماهنگی ایجاد شود به عملی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری نزدیک خواهیم شد.

وی از همه نخبگان، اصحاب رسانه و  اقشاری که به نوعی مخاطب را به همراه دارند، خواست  که در سال جدید با همدلی و همراهی برای تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده تلاش کنند.

 

بهرام‌نیا افزود: تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی شعار سال است که توسط رهبری بیان شد و انتخاب این شعار برای سال ۱۴۰۱ نشانگر افزایش بهره وری است که در واقع تولید با استفاده از علم و دانش بنیان همراه خواهد بود.

 

استاندار ایلام عنوان کرد: با توجه به ظرفیت هایی که در حوزه های مختلف انرژی، کشاوزری، معدن و افزایش صادرات استان وجود دارد  مدیران با نصب العین قرار دادن شعار سال در راستای بهره وری بالا که اشتغال، سرمایه و ارتقاء اعتماد مردم است گام بردارند.

 

وی ادامه داد: شعار سال به عنوان تولید بیانگر توجه رهبری به وضع مردم است و امسال به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین مزین شده که امیدواریم مردم و مسوولان ما هم در این راستا قدم بردارند.

 

بهرام‌نیا تصریح کرد،: افق خوبی پیش روی استان ایلام  است و با همکاری مردم ایلام، در آینده شاهد بهتر شدن وضعیت خواهیم بود و این به برکت هم آوایی مردم و مسوولان محقق خواهد شد.

 

وی از همه مدیران استان خواست که در برنامه‌های صدا و سیمای مرکز ایلام شرکت کنند و اگر نیازی برای اصلاح برنامه ها هست با انتقال نظرات مردم مدیران، برنامه های اصلاحی را در دستور کار قرار دهند و همه با هم در راستای توسعه استان قدم های بزرگی برداریم که کام مردم شیرین شود.

انتهای پیام