رئیس کل دادگستری ایلام:

۶۸۴ زندانی در استان ایلام آزاد شدند

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 353
|20:02 - 1401/01/10
نسخه چاپی
۶۸۴ زندانی در استان ایلام آزاد شدند
رئیس کل دادگستری ایلام گفت: ۶۸۴ زندانی در استان با بهره گیری از نهاد‌های ارفاقی و قانونی در سال ۱۴۰۰ آزاد شدند.

به گزارش ایلام رصد ، علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام، از آزادی ۶۸۴ زندانی در استان با بهره گیری از نهاد‌های ارفاقی و قانونی در سال ۱۴۰۰ خبر داد وگفت: در راستای رویکرد دستگاه قضایی در کاهش جمعیت کیفری و بهره مندی مددجویان از مرخصی و سایر تسهیلات قانونی، سال گذشته ۴ هزار و ۱۴ مورد مرخصی به واجدین شرایط اعطا شد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های ارفاقی قانونی و مجازات‌های جایگزین حبس گامی مؤثر در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است که باید بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد و لازم است رؤسا، دادستان‌ها و قضات استان در بهره گیری از این ظرفیت‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام تصریح کرد: در سال گذشته در راستای حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری بازدید‌های منظم، مستمر و هدفمند مسئولین و قضات استان از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها برای تسریع در رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات زندانیان، برنامه ریزی و عملیاتی شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی پرونده‌ها و درخواست‌های زندانیان در صورتی که آنان مشمول عفو، تخفیف مجازات، آزادی مشروط، تعلیق اجرا و سایر تسهیلات قانونی مثل اعطای مرخصی و اشتغال بودند، دستورات قضایی لازم جهت بهره مندی آنان صادر شد.

انتهای پیام