استاندار ایلام:

صادرات کالا از مرز هلاله شمالی بزودی آغاز می شود

سرویس: اقتصادی
کد خبر: 364
|16:11 - 1401/01/15
نسخه چاپی
صادرات کالا از مرز هلاله شمالی بزودی آغاز می شود
استاندار ایلام گفت: اولین محموله در آینده نزدیک از مرز هلاله شمالی صادر می‌شود.

به گزارش ایلام رصد ،  صبح امروز حسن بهرام‌نیا در دیدار نوروزی با کارکنان استانداری ایلام با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری گفت: چندین سال متوالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال را بر محور تولید قرار می‌دهد و این بیانگر نقش بسیار مهم تولید در توسعه و ارتقا کشور است.

وی با عنوان این مطلب که شعار سال محور فعالیت‌های دولت در استان است، ادامه داد: امسال باید تولید ما بر محور دانش بنیان ارتقاء یابد بدین معنا که تولید سنتی باید جای خود را به دانش بدهد و نتیجه‌ی این دانش بنیان بودن تولید و ایجاد اشتغال زایی است.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش به پتانسیل‌های مرزی و اقدامات مدیران ارشد استان برای فعال کردن این ظرفیت‌ها اشاره کرد و گفت: برای رونق معیشت، ارتقاء وضعیت اشتغال و شیرین کردن کام مردم ملزم به استفاده حداکثری از ظرفیت مرزی استان هستیم و در این راستا دیدارهای خوبی با استانداران دیاله و واسط عراق داشتیم که تیم‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی در این مذاکرات ما را همراهی کردند.

وی یکی از دستاوردهای اقتصادی این مذاکرات را صادرات اولین محموله در آینده نزدیک از مرز هلاله شمالی عنوان و تصریح کرد: بسیار امیدواریم تا به مرور شاهد صادرات تره بار، لبنیات، محصولات فلزی، نفت و گاز و پتروشیم و... از این مرز باشیم.

وی از ملاقات با استاندار واسط در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: در کنار بهره‌گیری از بازارچه‌های مرزی چنگوله مهران و هلاله شمالی، در تلاش هستیم با فعال کردن مرز چیلات، از تمام پتانسیل‌های مرزی استان بهره ببریم.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش، گفتمان دولت را عدالت محوری، کار و تلاش و جهادی عمل کردن مدیران اعلام کرد و افزود: هدف ما توسعه استان است که در سایه کار و تلاش و گفتمان دولت شکل می‌گیرد و با این نگاه متناسب با اعتبارات در راستای توسعه‌ی متوازن همه‌ی استان و شهرستان‌ها حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام