استاندار ایلام :

سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان در ایلام

سرویس: اقتصادی
کد خبر: 367
|18:12 - 1401/01/17
نسخه چاپی
سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان در ایلام
استاندار ایلام گفت: طی یک سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در استان ایلام سرمایه گذاری شده است.

به گزارش ایلام رصد ، حسن بهرام نیا شامگاه سه‌شنبه در نخستین نشست شورای اداری استان، از اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه متنوع و مختلف در راستای پیگیری خواسته‌ها و مطالبات مردمی و رفع مسائل و مشکلات پیش روی استان در طول چهار ماه حضور خود خبر داد .

 از جمله این برنامه‌ها ۸ برنامه حضور در صدا و سیما و ارتباط با رسانه ملی، ۸ برنامه دیدار با اصحاب رسانه و مطبوعات، ۱۷ برنامه سفر به شهرستان‌های استان، ۲۰ برنامه دیدار مردمی، ۱۵ برنامه دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، بیش از ۴۰ برنامه ویژه و خاص چون دیدار با فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، روحانیون، صاحبنظران و نخبگان، فعالان حوزه‌های اقتصادی و …، بیش از ۵۰ دیدار با مقامات کشوری و روسای سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های مهم، ۴ برنامه مهم در حوزه دیپلماسی با کشور همسایه عراق و دیدار با استانداران استان‌های دیاله و واسط و… است.

به گفته استاندار ایلام امسال ۱۳۱ هزار مسافر وارد استان شد و ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی داشتیم اما حوادث جاده‌ای هم موجب تکدر خاطر شد.

بهرام نیا گفت: در جریان سفر رئیس جمهور به استان ۱۱۲ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان به صورت ریالی و ۴.۴۵ میلیون دلار به صورت ارزی و همچنین یک هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به این استان اختصاص یافته و در مجموع ۸۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات استانی سفر ریاست جمهوری اضافه شد.

استاندار ایلام گفت: اعتبارات اربعین به ۱۳۰ میلیارد ارتقاء پیدا کرد که البته احتمال دارد به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

او گفت: برای تحقق رشد اقتصادی سامانه گرمسیری در کنار ۱۸ ایستگاه پمپاژ یک ظرفیت بالقوه و بسیار خوب است که اگر این طرح اجرا شود ۹۰ هزار تن محصولات باغی و زراعی به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام