مدیرکل ثبت احوال ایلام

سال گذشته بیش از 4 هزار واقعه ازدواج در ایلام ثبت شد

سرویس: اجتماعی
کد خبر: 373
|23:22 - 1401/01/19
نسخه چاپی
سال گذشته بیش از 4 هزار واقعه ازدواج در ایلام ثبت شد
مدیرکل ثبت احوال ایلام با بیان اینکه در سال گذشته چهار هزار و ۱۳۱ واقعه ازدواج در ایلام ثبت شده است گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته (1399) ، ۴/۶ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلام رصد ، سید محمدعلی مدیرکل ثبت احوال ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: واقعه طلاق در سال گذشته با افزایش ۱۰/۰ درصدی مواجه بوده؛ ۹۷۸ واقعه طلاق ثبت شده که از این میزان ۸۱۰ مورد شهری و ۱۶۸ مورد نیز روستایی بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج زوج در استان ۳۱/۳۲ و سن زوجه نیز ۲۶/۶۵ بوده است افزود: تعداد ازدواج در سال گذشته با کاهش ۴/۶ درصدی مواجه بوده و در کل چهار هزار و ۱۳۱ واقعه ازدواج ثبت شده که در کل ۹۹ چهار هزار و ۳۲۹ واقعه بوده و از این میزان سه هزار و ۲۸۸ مورد شهری و ۸۴۳ مورد روستایی بوده است.

وی افزود: میزان ولادت در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشته است؛ در کل ۷ هزار و ۷۶۲ واقعه ولادت ثبت شده از این میزان پنج هزار و ۵۰۸ مورد شهری و ۲ هزار و ۲۵۴ مورد روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: همچنین در سال گذشته ۳۵۱ ولادت حاصل از چندقلوزایی به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۷۱ واقعه دوقلو و سه مورد سه قلو بوده است.

تقوی ادامه داد: واقعه فوت در سال گذشته ۶/۳ درصد کاهش یافته و در کل سه هزار و ۲۵۳ واقعه فوت در استان ثبت شده است که تعداد فوت شهری سال گذشته برابر با ۲ هزار و ۱۹۰ رویداد بوده و تعداد فوت روستایی نیز برابر با یک هزار و ۶۳ واقعه بوده است.

وی افزود: طی ۱۲ ماه سال گذشته به ازای هر ۲/۴ واقعه ازدواج یک طلاق رخ داد که این نسبت در مدت مشابه سال قبل ۴/۹ مورد بوده است.

انتهای پیام