آغاز عملیات آزادراه پل زال به دهلران در آینده نزدیک

سرویس: اقتصادی
کد خبر: 376
|17:54 - 1401/01/23
نسخه چاپی
آغاز عملیات آزادراه پل زال به دهلران در آینده نزدیک
در دیدار استاندار ایلام و نماینده استان در مجلس شورای اسلامی با معاون اجرایی رئیس جمهور مطرح شد که آزاد‌راه پل زال، مورموری، دهلران، چیلات با اعتبار ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اجرایی می شود.

به گزارش ایلام رصد ،  حسن بهرام نیا پس از دیدار با رئیس سازمان امور عشایری کشور به اتفاق علیزاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی به دیدار سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری رفت و پیگیر خواسته‌ها و مطالبات مردم استان شد.

استاندار ایلام در این دیدار که نماینده وزیر راه و شهرسازی، شرکت زیرساخت، مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور، نمایندگان و مدیرعامل‌های بانک ملی، ملت، سپه، پارسیان و سرمایه گذار بخش خصوصی حضور داشتند ضمن تشکر از نگاه مثبت دولت به استان خواستار تخصیص بیشتر اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور شد و گفت: علاوه بر مصوبات این سفر در دیدارهایی صورت گرفته با رئیس جمهور و معاونین مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات اضافه شد که این نشانه توجه و دغدغه دولت سیزدهم به استانهای محروم و کمتر توسعه یافته است.

وی در ادامه خواستار مساعدت لازم درخصوص تامین اعتبار مالی برای اجرای طرح آزاد‌راه پل زال، مورموری، دهلران، چیلات [آزاد راه نجف اشرف] شد.

در ادامه این نشست علیزاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به مطالبات حوزه انتخابیه پیگیری‌های لازم بعمل آورد.

در پایان این نشست مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ضمن قول مساعد نسبت به خواسته‌های مطرح شده، ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان شاهد شکوفایی و توسعه استان ایلام باشیم.

 در این نشست مقرر شد شرکت سهامی پروژه آزاد‌راه پل زال، مورموری، دهلران، چیلات با اعتبار ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با مشارکت ۴۰ درصد بانکهای عامل [ملی، ملت، سپه و پارسیان] ۲۰ درصد سهم سرمایه گذار بخش خصوصی و ۴۰ درصد سهم دولت تشکیل شود. 

 همچنین مقرر شد مجوز بانک مرکزی با توجه به محدودیت سرمایه‌گذاری توسط دولت برای آزاد‌راه پل زال، مورموری، دهلران، چیلات اخذ شود.

انتهای پیام