تیم مادر عروس ایران برای نیازمندان ایلامی مراسم عروسی برگزار می کند

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 394
|14:33 - 1401/02/07
نسخه چاپی
تیم مادر عروس ایران برای نیازمندان ایلامی مراسم عروسی برگزار می کند
تیم مادر عروس ایران در تلاش است تا زوج‌های نیازمند ایلامی را شناسایی و برای آنها با کمک خیرینی که داوطلب اهدای تخصص هستند مراسم عروسی برگزار کند.

به گزارش ایلام رصد ، مجموعه ایران تیم در استان‌های مختلفی از جمله ایلام گسترش پیدا کرده و از پاییز سال ۱۴۰۰ در استان ایلام شروع به فعالیت کرده است. 

این تیم متشکل از دختران خیر و جوانی است که دغدغه برگزاری مراسم عروسی، اهدای جهیزیه و رهن منزل برای زوج‌های جوان نیازمند و توانیاب را دارند. 

در حال حاضر این مجموعه در استان ایلام در تلاش است تا زوج‌های نیازمند و همچنین افرادی را که آماده اهدای تخصص هستند را شناسایی کند و سپس تدارکات لازم را برای برگزاری مراسم عروسی فراهم آورد. 

 در این مدت اقدامات متنوعی در راستای کمک به اقشار ضعیف جامعه در استان ایلام صورت گرفته است.

برای جویا شدن جزئیات بیشتر از این اقدامات به سراغ سرپرست این مجموعه در استان ایلام رفتیم و گفت‌وگویی را با او ترتیب دادیم.

آغاز فعالیت مجموعه در ایلام از آبان ۱۴۰۰

نسیم خدری، سرپرست مجموعه ایران‌تیم ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مجموعه چهار سال پیش توسط خانم سیما علیپور «مادر عروس ایران» و جوان‌ترین خیر برگزارکننده مراسم ازدواج در ایران بنیانگذاری شد.

وی افزود: این‌ تیم در آبان ماه ۱۴۰۰ با سرپرستی بنده تحت نظر مستقیم و با اجازه خانم علیپور فعالیت خود را آغاز کرد.

سرپرست مجموعه ایران تیم در ایلام در خصوص فعالیت‌های اخیر مجموعه در ایلام به خبرنگار فارس گفت: ما از آبان ماه سال گذشته برای نیازمندانی که توسط تیم ایلام شناسایی شدند، علاوه بر رهن منزل برای بسیاری از آنها کارآفرینی ایجاد کردیم و همچنین در این مدت پک‌های شب یلدا، لباس گرم، پک‌های نوروزی، ۱۲۰ پک‌ شب قدر را میان نیازمندان توزیع کردیم. 

خیرین تخصصشان را در اختیار ما قرار می‌دهند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر این که «این محوعه دقیقا چیست و چه کارهایی را انجام می‌دهد؟» بیان کرد: اصولاً با راهکار طلایی اهدای تخصص کارها را پیش می‌برد به این صورت از هر کسی در هر زمینه‌ای برای برگزاری یک مراسم آبرومند استفاده می‌شود و خیرین تخصصشان را در اختیار تیم ما قرار می‌دهند. 

خدری با بیان اینکه این مجموعه تحت نظر مجمع خیرین کشور و با همکاری موسسه شمیم مهر سبحان فعالیت می‌کند ادامه داد: اصل این تیم در تهران تشکیل شده از یک تیم قوی از دختران خیر و جوانی است که دوره‌های فعال بودن اجتماعی را گذرانده‌اند، همچنین خیرین و سرمایه‌گذاران بزرگوار و متعددی تیم را حمایت می‌کنند.

در ادامه ی این گفت‌وگو خانم خدری در رابطه با اهداف اصلی این مجموعه گفت: هدف ما برگزاری مراسم برای دختران نیازمند عزیزی است که به علت مشکلات مالی آرزوی پوشیدن لباس عروس و گرفتن یک مراسم در شأن را دارند.

تهیه و اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان

سرپرست مجموعه ایران تیم تصریح کرد: برای هر کسی مراسم عروسی برگزار شود جهیزیه آن فرد هم از تهران تهیه و اهدا می‌شود. 

وی افرود: همه‌ی همیاران ایران‌تیم ایلام بدون هیچگونه چشمداشتی به بنده و تیم ایران تیم کمک می‌کنند و هم استانی‌های عزیز برای عضو شدن در این تیم به آدرس iranteam.ilam در اینستاگرام مراجعه و شماره همراه خود را بفرستند تا بتوان از ظرفیت‌ آنها استفاده کرد و در آینده نیز جلسه‌های متعدد برای عضوگیری برگزار خواهد شد.

ماجرای مادر عروس ایران 

ماجرای مادر عروس ایران، بهترین تلنگر برای لحظاتی که به بن بست می‌رسیم، لحظاتی که فشار مشکلات زندگی باعث می‌شود حس کنیم هیچ انگیزه‌ای برای ادامه زندگی برایمان باقی نمانده است. 

مجموعه حدود ۴ سال پیش توسط سیما علیپور برای کمک به زوج‌های نیازمند شروع به کار کرد و این فعالیت‌ها تا جایی ادامه پیدا کرد که مردم اکنون لقب «مادر عروس ایران» را به این بانوی جوان ۲۵ ساله داده‌اند.

ماجرای خانم علیپور بسیار شنیدنی است؛ خیری که قرار بود خودکشی کند اما لباس عروسش او را به مسیری دیگر هدایت کرد.

نامزدش را به دلیل بیماری سرطان از دست داد

 

وی یک فعال اجتماعی بود که چند ماه قبل از ازدواج، نامزدش را به دلیل ابتلا به بیماری سرطان از دست داد و ناگهان لباس عروسی که برای زیباترین شب زندگیش خریده بود به یک حسرتی تلخ برای او تبدیل شد. 

قهرمان داستان ما آنقدر تحت فشار بود که تصمیم گرفت به زندگی خود پایان دهد و راهی جز خودکشی پیش روی خود ندید. 

وی آن روزها را این‌گونه تعریف می‌کند: قرص‌ها در مشتم بود و همه‌چیز داشت تمام می‌شد اما چیزی در ناخودآگاهم جرقه‌زد: «۶ماه به خودت فرصت بده، ده- پانزده دختر را عروس کن و بعد، به زندگی‌ات خاتمه بده!»، همین ایده مسیر داستان را به طور کلی عوض کرد.

شیرینی رساندن عاشقان به هم و دیدن لبخند عروس‌ها و دامادها تلخی را از کام مادر عروس ایران کمتر کرد و باعث شد او انگیزه‌ای جدید برای ادامه‌ی زندگی‌اش پیدا کند و به کل اقدام به خودکشی را فراموش کند. 

بعد از آن صدها عروس توسط خانم علیپور توانستند ازدواج کنند و زندگی مشترکشان را در کنار کسی که عاشقش هستند آغاز کنند.

شاید فکر کنید که «مادر عروس ایران» از نظر اقتصادی خیلی وضعیت ویژه‌ای داشته و با پول خودش این مراسم‌ها را برگزار کرده اما جالب است بدانید او با مراجعه به مزون‌های فروش و اجازه لباس عروسی یا آرایشگاه‌ها از آنها خواسته بود که به طور داوطلبانه به کسانی که توانایی‌ پرداخت هزینه‌های لباس یا آرایش را ندارند کمک کنند؛ چیزی که حالا از آن با نام «اهدای تخصص» یاد می‌شود؛ یعنیهر کس در حوزه تخصصی خود کمک‌هایی را برای برگزاری هر چه بهتر مراسم ازدواج این زوج‌های نیازمند انجام دهد.

اما آیا کمک کردن همیشه نیاز به ثروت فراوان یا بی‌نیازی دارد؟ آیا فقط در هنگام بی‌نیازی می‌توان خیر بود؟ خداوند در این راستا در آیه ۹۲ سوره مبارکه آل عمران می‌فرمایند: «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّی تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْ‏ءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلیمٌ» یعنی: هرگز به نیکى دست نمى‏‌یابید، مگر آنکه از آنچه دوست دارید، (در راه خدا) انفاق کنید و بدانید هر چه را انفاق کنید، قطعاً خداوند به آن آگاه است.

امید است بتوانیم با کمک به همدیگر دنیای بهتری را برای خود و سایر افراد جامعه بسازیم و از هر بن بست راهی برای رسیدن به حال خوب پیدا کنیم.

لذت کمک به همنوعان آنقدر شیرین است که تلخی ناکامی‌های شخصی را محو می‌کند و باعث می‌شود حس کنیم انسان بهتری هستیم. منبع خبرگزاری فارس ایلام

انتهای پیام