گاز شهری به همه شهرهای ایلام رسید

سرویس: اقتصادی
کد خبر: 40
|13:56 - 1400/08/23
نسخه چاپی
گاز شهری به همه شهرهای ایلام رسید
مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: شهر پهله از توابع شهرستان مرزی دهلران به عنوان آخرین شهر استان با تلاش جهادی همکاران شرکت گاز به شبکه گاز سراسری متصل و ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری به ۱۰۰ درصد رسید

به گزارش ایلام رصد ، عباس شمس اللهی امروز با بیان اینکه با اتصال گاز به شبکه شهر پهله یک هزار و ۱۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند، اظهار داشت: کلیه روستاهای مسیر نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه، کمبود شدید کالاهای مورد نیاز اجرای عملیات، توپوگرافی خشن منطقه و عبور از کوههای صعب العبور در مسیر این خط باعث شد که کار گازرسانی به شهر پهله با کندی انجام شود، افزود: گازرسانی به شهر پهله و روستاهای مسیر یکی از سخت‌ترین پروژه‌های گازرسانی در سطح استان بود که خوشبختانه با تلاش جهادی همکاران این موضوع محقق و مردم این مناطق به آرزوی دیرینه خود رسیدند. 

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام یادآور شد: برای گازرسانی به پهله و روستاهای مسیر ۲۴ کیلومتر شبکه توزیع، ۳۹ کیلومتر خط تغذیه فلزی در سایزهای ۶‌ و ۸ و ۱۲ و سه ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت ۲۵۰۰ ، ۵ هزار و ۴۰۰ مترمکعب در ساعت  نصب و راه اندازی شده است.

شمس اللهی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰۰ عملک در شهر پهله و روستاهای اطراف نصب شده‌است، تاکید کرد: برای گازرسانی به شهر پهله و روستاهای مسیر بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه سال ۱۳۹۶ شروع و ۱۴۰۰ به اتمام رسیده است، گفت: در مجموع ۶ پیمانکار بومی در این پروژه فعالیت کردند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام بیان کرد: این خط در ادامه مسیر ۴۲ کیلومتری خط تغذیه شهر میمه بوده  و هم اکنون پیمانکار نصب انشعابات در شهر پهله و روستاهای تابعه در حال اجرا و نصب علمک می‌باشد و شهروندان این مناطق پس از انجام لوله کشی داخلی منازل و تشکیل و تکمیل پرونده می‌توانند برای اشتراک‌پذیری گاز اقدام و گاز را میهمان خانه خود کنند.