استاندار ایلام:

حفظ منافع عموم و سفره مردم خط قرمز ماست

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 400
|21:32 - 1401/02/20
نسخه چاپی
حفظ منافع عموم و سفره مردم خط قرمز ماست
حسن بهرام نیا استاندار ایلام امرو بصورت سر زده از بازار سطح شهر؛ فروشگاه های زنجیره ای عرضه مواد غذایی، انبار کالاهای اساسی، اداره غله و سردخانه پشتیبانی امور دام استان ایلام بازدید کرد.

به گزارش ایلام رصد ، استاندار ایلام در این بازدید که به اتفاق جمعی از مسئولان دستگاه‌های حوزه اقتصادی استان انجام شد، با بیان اینکه امروز تیم‌های نظارتی تحت عنوان بسیج همگانی در سراسر استان فعال شده اند، گفت: بیش از ۱۰۰ نفر در قالب تیم‌های بازرسی و نظارتی متشکل از نیروهای تعزیرات، سازمان صمت و جهاد کشاورزی قیمت کالاهای اساسی استان را رصد و پایش می‌کنند.

دکتر«حسن بهرام نیا» با تأکید بر اینکه خط قرمز دولت سیزدهم، حفظ منافع و سفره مردم است، اظهار داشت: طی بازدید امروز از فروشگاه‌های توزیع مواد غذایی، هیچ کالایی بغیر از ماکرونی، در استان افزایش قیمت نداشته و قیمت تمامی کالاها طبق نرخ مصوب ثابت بوده است.

وی با اشاره به اینکه دولت به دنبال هدفمند کردن واقعی یارانه ها است، افزود: در این راستا خط قرمز دولت سیزدهم حفظ منافع و سفره مردم است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآور شد: قیمت نان نیز با حفظ کیفیت و کمیت، هیچ گونه تغییری نخواهد داشت و نظارت ها در این حوزه نیز استمرار می یابد.

دکتر «بهرام نیا» با بیان اینکه اکنون میزان توزیع کالاهای اساسی استان سه برابر سال گذشته است، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ تن برنج، ۴۰۰ تن شکر موجود است و یک هزار و ۴۰۰ تن روغن نیز به زودی وارد استان می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح دولت و واریز کمک معیشتی به مردم، اضافه کرد: با اطلاع رسانی بسیار خوب مسئولان ارشد و صاحبنظران حوزه اقتصادی، این طرح بخوبی انجام شد که از مصادیق آن آرامش در بازار است که مردم نیز بسیار خوب همراهی کردند.

استاندار ایلام با بیان اینکه دولت کار و کرامت در وعده خود صادق است، تصریح کرد: شامگاه دوشنبه بلافاصله پس از گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهور با مردم، مبلغ تعیین شده کمک معیشتی به حساب خانوارها واریز شد.

دکتر«حسن بهرام نیا» به سخنان رئیس جمهور اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته این ارز به کسانی تعلق می گرفت که کالاهای اساسی را تأمین می‌کردند و رانت هایی را نیز به دنبال داشت اما امروز دولت با اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها قصد دارد با حذف واسطه ها، این ارز مستقیم در اختیار مردم قرار گیرد.

وی به گرانفروشان هشدار داد و تأکید کرد: با موافقت سه قوه؛ میزان جریمه تعزیرات برای برخورد با متخلفان و گرانفروشان پنج برابر رقم قبل است و این دستور با جدیت اجرا می شود.

گفتنی است؛ امروز استاندار ایلام به اتفاق جمعی از مسئولان استانی در بازدید از بازار سطح شهر ایلام ضمن دیدار و گفت‌وگو با مردم حاضر در بازار، اصناف و بازاریان؛ از نزدیک در جریان ارائه خدمات به مردم و وضعیت توزیع کالاهای اساسی قرار گرفت و ضمن اطمینان دادن به مردم و تاکید بر عدم نگرانی در رابطه با هرگونه کمبود در توزیع کالای اساسی و مایحتاج عمومی خانوارها در استان، دستورات لازم برای رفع مشکلات را صادر کرد.

انتهای پیام