دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان ایلام:

بانک های ایلام موظف به پرداخت تسهیلات فرزندآوری شدند

سرویس: اقتصادی
کد خبر: 414
|10:19 - 1401/03/10
نسخه چاپی
بانک های ایلام موظف به پرداخت تسهیلات فرزندآوری شدند
مدیرعامل بانک ملی و دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان ایلام گفت: از مجموع ۲۷ بانکی که در استان وجود دارد برای ۲۱ بانک سامانه باز و مجاز به پرداخت تسهیلات فرزند آوری هستند.

به گزارش ایلام رصد ، طالب یاسمی مدیرعامل بانک ملی و دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان ایلام با بیان این خبر گفت: تسهیلات فرزندآوری که از محل جزء «2» بند الف تبصره «16» قانون بودجه کل کشور در سال جاری به بانک‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: از مجموعه ۲۷ بانکی که در استان وجود دارد برای ۲۱ بانک سامانه باز و مجاز به پرداخت تسهیلات هستند که برای دریافت تسهیلات فرزندآوری یک ضامن و اخذ سفته کافی است.

مدیرعامل بانک ملی و دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان ایلام تصریح کرد: تسهیلات برای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ ماهه و تنفس شش ماهه، فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۴۸ ماهه و تنفس شش ماهه، فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶۰ ماهه و تنفس شش ماهه، فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۷۲ ماهه و تنفس شش ماهه و برای فرزند پنجم ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۸۴ ماهه و تنفس شش ماهه و اگر فرزند دوقلو متولد شود برای فرزند اول ۲۰ و فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و در مجموع ۶۰ میلیون تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: چون سهمیه برای هر استان تفکیک و اختصاص داده شده تسهیلات به کسانی تعلق می‌گیرد که محل تولد آنها استان ایلام و فقط به پدر فرزند وام پرداخت و همچنین تسهیلات برای کسانی است که چک برگشتی یا معوق بانکی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر نرخ باروری منطقه زیر 2/5 باشد کل شهرستان شامل تسهیلات خواهند شد و اگر این نرخ بالا باشد تسهیلات دریافت نمی‌کنند ولی خوشبختانه تمام استان ایلام این نرخ زیر 2/5 است و شامل دریافت تسهیلات هستند.

یاسمی گفت: در سال ۱۴۰۰ از مجموعه کل اعتبارات فرزندآوری ۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان به ۱۷۵ نفر تسهیلات و سال ۱۴۰۱ این رقم به ۱۵ میلیارد تومان افزایش و به تعداد ۴۱۰ نفر پرداخت شد که تا الان ۹۰۶ نفر در صف دریافت این تسهیلات هستند.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ بانک ملی تعداد ۲۶۲۹ نفر با اعتبار ۲۲۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات و سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۸۳ نفر با اعتبار ۴۱ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان وام ازدواجی پرداخت کرد و تعداد ۵۷۹ نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند که تا الان ۴۰ درصد وام‌های ازدواجی توسط بانک ملی استان بوده و یک عملکرد موفق در این زمینه انجام شد و با تمام توان کنار نسل جوانی که قصد ازدواج دارند خواهیم بود که به آسانی از خدمات تسهیلات ازدواج بانک ملی بهره مند تا رضایتمندی آنها بیشتر شود.

مدیرعامل بانک ملی استان ادامه داد: طبق نامه روز گذشته مدیر عملکرد و بازرسی استانداری ایلام در راستای تسهیلات ازدواجی و فرزندآوری و اهتمام بیشتر بانک‌ها برای پرداخت به بانک ملی ارسال شد و به بانک‌های عامل منعکس شد در جلسه هفته گذشته با مدیران بانک‌ها قول مساعد داده شد که در این راستا پای کار باشند اگر مشکل خاصی باشد بانک ملی و بازرسی پاسخگوی مردم در این زمینه خواهند بود.

یاسمی در پایان گفت: در رابطه با سفر ریاست جمهوری به استان تعدادی تسهیلات در اختیار مردم ایلام قرار داده شد که بانک ملی ایلام با ۹۲ درصد پرداختی رتبه اول کشور و یک موفقیت ارزشمند کسب کرد و سایر بانک‌ها هم متعهد شدند تا تاریخ ۲۰ خرداد این تسهیلات را پرداخت کنند تا حداقل درصد آنها به سطح رتبه های برتر استانهای کشور ارتقا یابند.

انتهای پیام