توقف سازه ها و اماکن بحرانی در ایلام

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 415
|22:42 - 1401/03/11
نسخه چاپی
توقف سازه ها و اماکن بحرانی در ایلام
معاون دادستانی استان ایلام گفت: ۵ سازه و اماکن بحرانی در شهر ایلام متوقف شد و هیچ‌گونه محدودیتی برای اعلام اسامی و اطلاعات ساختمان‌ها و اماکن ناایمن و خطرناک که از آن به ساختمان بحرانی تعبیر شده است، وجود ندارد.

به گزارش ایلام رصد ، حسب دستور دادستان مرکز استان عبدالوهاب بخشنده با حضور معاون دادستان مرکز استان و مدیران ادارت مربوطه در دفتر معاون دادستان مرکز استان «حسین علیرحمی» جلسه‌ای تشکیل و در این جلسه معاون دادستانی ایلام اعلام کرد: ۵ سازه و اماکن بحرانی در شهر ایلام متوقف شد و هیچ‌گونه محدودیتی برای اعلام اسامی و اطلاعات ساختمان‌ها و اماکن ناایمن و خطرناک که از آن به ساختمان بحرانی تعبیر شده است، وجود ندارد.

علی رحمی معاونت حقوق عام دادستانی در جلسه بررسی و علت عدم  نظارت  بر ساخت و سازهای صورت گرفته از سوی دستگاه‌های متولی و ساخت و سازهای غیر مجاز اعلام کرد: با توجه به گزارشات و بررسی‌های به عمل آمده و طرح در کارگروه و بنا بر دستور قضایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز ایلام تعداد ۵ ساختمان بلند مرتبه نا ایمن و خطرناک بدون مجوز لازم در شهر ایلام متوقف و از هرگونه عملیات ساخت و ساز آنها جلوگیری می‌شود.

وی افزود: از نظر این دادستانی هیچگونه محدودیتی برای اعلام اسامی و اطلاعات ساختمان‌ها و اماکن ناایمن و خطرناک در سطح استان ایلام که از آن به ساختمان بحرانی تعبیر شده است، وجود ندارد و این دادستانی همواره پیگیر وظایف قانونی دستگاه‌های مسئول در این رابطه بوده است.

معاون دادستان ایلام با تأکید بر اینکه دادستانی ایلام بعنوان مدعی العموم مرتباً اقدامات قانونی مربوط به ساختمان‌های ناایمن را از طریق دستگاه‌های مسئول مطالبه کرده است هشدار داد: دستگاه‌های مسئول در بحث ساخت و ساز اماکن دقت کافی در رعایت قانون و مقررات و دستورالعمل‌ها داشته باشند و با گزارش‌گیری مستمر از دستگاه‌های مسئول از سوی دادسرای عمومی و انقلاب ایلام رصد می‌شود. 

علی‌رحمی در ادامه ضمن تشریح پیگیری‌های دادستانی ایلام در رابطه با ساماندهی و ارتقای ایمنی برخی از اماکن مهم، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات دادستان ایلام در زمینه حفظ حقوق عامه امروز بیش از هر زمان دیگری، موضوع ارتقای ایمنی در ساخت و سازها با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته و جلسات متعددی با دعوت از نمایندگان سازمان‌های مسئول در دادسرای عمومی و انقلاب ایلام برای رسیدگی به وضعیت ساختمان  با تشکیل کارگروه تخصصی  ویژه ارتقای ایمنی با جلسات هفتگی برگزار خواهد شد.

معاون حقوق عامه و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی  تصریح کرد: به مردم شریف استان و کسانی که در کار ساخت و ساز اماکن تجاری، مسکونی و اداری هستند هشدار می‌دهیم که در نحوه احداث این نوع اماکن برابر مقررات  ملی مسکن اقدام کرده و هیچگونه عذری در این خصوص پذیرفته نمی‌شود.

انتهای پیام