مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:

بزرگراه ایلام- مهران تا اربعین امسال تکمیل می شود

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 416
|08:56 - 1401/03/14
نسخه چاپی
بزرگراه ایلام- مهران تا اربعین امسال تکمیل می شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تا اربعین سال جاری ۶ کیلومتر دیگر از بزرگراه ایلام به مهران تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایلام رصد ، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان این خبر گفت: با تلاش بی‌وقفه پیمانکاران برای تکمیل و ساماندهی قطعات در دست احداث بزرگراه محور ایلام به مهران، به یاری خدا تا اربعین سال جاری ۶ کیلومتر دیگر از بزرگراه ایلام به مهران تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: در همین راستا گره‌های ترافیکی این مسیر نیز رفع و نقاط مورد نیاز برای عبور موقت و اضطراری نیز آماده خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: تا اربعین سال جاری تونل کیلومتر ۵ ایلام- مهران بعلاوه مسیر ورودی و خروجی آن برای عبور اضطراری آماده خواهند شد و عملیات لاینینگ ( طاق بتونی سقف و دیوارها) تونل دوم راه کربلا نیز به پایان خواهد رسید و این تونل و مسیر ورودی و خروجی آن نیز برای عبور اضطراری  آماده می‌شوند.

وی در خصوص ادامه مسیر ایلام به مهران گفت: ۲۰ کیلومتر از محور ایلام- مهران هم اکنون در دست اجرای لایه دوم آسفالت است و تا اربعین سال جاری نقاط پر حادثه و پیچ‌های خطرناک منطقه کنجانچم نیز با بهره برداری از پل بزرگ کیلومتر ۵۶ حذف خواهد شد و ۵ کیلومتر از بزرگراه مهران تا پایانه مرزی نیز تا اربعین شش خطه می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان در ادامه گفت: در همین راستا و تا اربعین امسال، ۶ کیلومتر باقیمانده از تقاطع ماربره تا سه راهی صالح آباد نیز تکمیل و به زیر بار ترافیک خواهد رفت.

بهادری در پایان این گفت‌وگو به دیگر پروژه های بزرگراه ایلام- مهران از جمله احداث دو کیلومتر در قطعه رانشی محدوده تقاطع روستای ماربره، احداث ۷ کیلومتر باند برگشت محدوده کنجانچم، تقاطع‌های غیر همسطح صالح آباد، امام زاده سید حسن و تقاطع آذر اشاره کرد و گفت: پروژه‌های مذکور به همراه تکمیل تونل‌های مسیر، پروژه های فعالی هستند که اتمام آنها نیازمند زمان و تامین اعتبار هست.

انتهای پیام