مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام:

استقرار ۱۴ سایت سیار در مسیرهای منتهی به مرز مهران

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 428
|18:51 - 1401/04/16
نسخه چاپی
استقرار  ۱۴ سایت سیار در مسیرهای منتهی به مرز مهران
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: ۱۴ سایت سیار جهت پایداری ارتباطی در مسیرهای منتهی به مرز مهران تامین و ۴ دستگاه سایت سیار جاده‌ای برای رفاه زائران استقرار یافته است.

به گزارش ایلام رصد ، عباس بیرامی با بیان این خبر، گفت: یکی از وظایف اصلی اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه‌ریزی، پشتیبانی و توسعه زیرساختار و توانایی‌های مخابراتی و اطلاعاتی همچنین
تکمیل و ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه وسایل ارتباطی در اقصی نقاط استان و مناطق محروم است که اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی در زمینه ارتقاء و پوشش گسترده شبکه‌های ارتباطی در ایام اربعین در مرز بین المللی مهران که با ورود بیشمار زائرین این خدمات افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام ادامه داد: در همین راستا در پایانه مرزی مهران اقداماتی از جمله افزایش پهنای باند پایانه مرزی اسقرار موکب، تامین ۱۴ سایت سیار جهت پایداری ارتباطی در مسیرهای منتهی به مرز مهران، استقرار ۴ دستگاه سایت سیار جاده‌ای انجام پذیرفته است.

بیرامی تصریح کرد: همچنین ایجاد سایت‌های جدید تلفن و اینترنت در روستاهای مسیر اربعین و توسعه شبکه فیبر نوری مرز مهران از 12core به 96core، ایجاد باجه پستی سیار در مرز مهران و استقرار ۲ دستگاه خودپرداز سیار پست بانک در مرز مهران صورت گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خاطرنشان کرد: همه این سایت‌های سیار جهت پوشش منطقه مرزی مهران خواهد بود و برای نقاط فاقد پوشش جاده‌ای و خود پایانه هم سایت مشخص و در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در صورتی که اپراتورهای تلفن همراه پهنای باند اضافی درخواست کنند توسط شرکت زیر ساخت با توسعه فیبر نوری که در پایانه ایجاد کرده، در اختیار آنها قرار خواهد گذاشت.

بیرامی در پایان گفت: این پوشش و پهنای باند در مرز بین المللی مهران برای پیش بینی حداقل ۴ میلیون زائر در نظر گرفته شده است و یک ظرفیت مازاد وجود دارد.

انتهای پیام