فرماندار مهران:

ایجاد 18 هزار متر مربع سایه بان برای زوار

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 430
|12:31 - 1401/04/20
نسخه چاپی
ایجاد 18 هزار متر مربع سایه بان برای زوار
فرماندار مهران گفت: ۶۰۰۰ مترمربع سایه بان در پایانه مرزی و ۸۰۰۰ هزار مترمربع در ایست و بازرسی بهرام آباد و ۴۰۰۰ متر مربع نیز در پایانه برکت در حال احداث است و ان‌شالله تا اربعین قرار است کار این سایه بان‌ها به اتمام برسد.

به گزارش ایلام رصد ، اربعین ظرفیتی مهم و بزرگ برای استان‌های مرتبط با این همایش ملی و جهانی است تا بتوانند از این فرصت الهی استفاده صحیح و خدمت در خور شأنی برای زائرین حسینی داشته باشند.

امروز توجهات به استان ایلام به عنوان راه ورود به مأمن دریای بیکران معنویت بیشتر از گذشته شده به نحوی که شهرستان مهران قلب تپنده اربعین در کشور برای عبور زائرین، حائز اهمیت است.

در کنار این ظرفیت عظیم باید به زیرساخت‌های استان و مناطق منتهی به مرز بین المللی مهران نیز توجه کرد و اگر مشکلاتی وجود داشته باشد باید در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام شود.

حجم گسترده زائرین در اربعین و توقعات خدمات رسانی به این عزیزان باید بدون کوچکترین مسئله‌ای انجام بگیرد چرا که امروز استان ایلام به ویژه مهران پیشانی ایران در کنگره اربعین است.

این زیرساخت‌ها در حال گسترش و تکمیل شدن هستند اما نه اینکه دیگر مشکلی نیست باید آنچنان تلاش و دقت صورت بگیرد که همه زائرین با رضایت این دیار را ترک کنند.

همه دستگاه‌های متولی شبانه روز پای کار هستند که اکثر زیرساخت‌ها برای اربعین امسال به سرانجام برسد و مشکلات سال‌های قبل دیگر تکرار نشود؛ این جای امید است امسال کمترین دغدغه وجود داشته باشد

به همین دلیل خبرگزاری فارس به سراغ فرماندار شهرستان مهران که در بطن کار قرار گرفته رفته تا پیرامون اقدامات و طرح‌های انجام شده برای اربعین گفت‌وگویی را اتخاد دهد.

مهران دروازه ورود به عتبات عالیات است

شفیعی فرماندار شهرستان مهران در ادامه گفت: مهران دروازه ورود به عتبات عالیات است؛ در ایام اربعین شاهد حضور میلیونی زائرین در شهرستان مهران هستیم که در همین راستا اقدامات بسیار موثری در زمینه زیرساخت‌ها در منطقه صورت گرفته است.

وی افزود: برای طرح‌های تعطیل شده راه سازی در مسیر ایلام به مهران در ۴ قطعه، اعتبار تزریق شده و با تلاش شبانه روزی مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری و امور حمل و نقل قطعه تونل دوقلو تا سه راهی ماربره به میزان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که برای اربعین به صورت ۴ بانده و موقت استفاده می‌شود، همچنین تقاطع غیرهمسطح ماربره با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

فرماندار مهران ادامه داد: قطعه ۲ از سه راه ماربره تا سه راهی جندالله به صورت کاملا پایدار و ۴ بانده برای اربعین زیر بار ترافیکی خواهد رفت؛ از سه راهی جندالله تا مهران، ۷ کیلومتر واریانت کنجانچم به صورت اضطرار و ۴ بانده توسط استان‌های معین اجرا و برای اربعین به صورت موقت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: دیگر اقدامات ۶ خطه شدن مسیر پل زائر تا پایانه برکت است که البته تا اربعین امسال ۲ کیلومتر آن انجام و ۳ کیلومتر دیگر بعد از اربعین تکمیل خواهد شد.

شفیعی درباره تقاطع‌های غیرهمسطح شهرستان گفت: تقاطع‌های غیر همسطح صالح آباد، سید حسن و ‌آذر به اربعین امسال نخواهند رسید.

احداث سایه بان برای رفاه زائران

وی یادآور شد: حدود ۶۰۰۰ مترمربع سایه بان در پایانه مرزی و ۸۰۰۰ هزار مترمربع در ایست و بازرسی بهرام آباد و ۴۰۰۰ متر مربع سایه بان در پایانه برکت در حال احداث است و ان‌شالله تا اربعین قرار است کار این سایه بان‌ها به اتمام برسد.

فرماندار مهران ادامه داد: از پایانه مرزی تا پایانه برکت تعداد ۲۵ آبسردکن، ۲۴ خروجی با ایجاد سایه بان انجام گرفته است؛ همچنین آب شرب از شهر مهران تا پایانه مرزی به صورت صد در صد کامل به اتمام رسیده و با تخصیص اعتبار توسط استاندار از پایانه برکت تا پارکینگ اربعین تعداد ۲۵ آبسردکن دیگر همراه با تامین خط انتقال آب شرب به پارکینگ اربعین در حال انجام است که تا الان حدود ۵۰ درصد کار انجام گرفته و تا قبل از اربعین هم آب شرب پارکینگ اربعین، نصب آبسردکن‌ها و ایجاد سایه بان برای آنها انجام خواهد گرفت.

شفیعی اعلام کرد: با توجه به حضور روزانه ۳۰۰ هزار نفر در پایانه مرزی مهران نیاز به احداث خط انتقال فاضلاب و ایجاد سپتیک و مخزن تجمیع فاضلاب است که با مبلغ ۳۵ میلیارد تومان این پروژه در حال فعالیت است و قسمتی از آن به اربعین امسال خواهد رسید.

احداث پست برق ۳۲ مگاواتی متحرک در مهران

شفیعی درخصوص مشکل برق شهرستان تصریح کرد: از دیگر کارهای مهم در دست اقدام احداث پست برق ۳۲ مگاوات متحرک در ایستگاه برق شهر مهران با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد در حال انجام است که مشکل کمی برق در شهرستان مهران را در ایام اربعین و تا پایان سال جبران خواهد کردد.

وی ادامه داد: گازرسانی از شهر مهران تا خود پایانه مرزی و برای موکب‌ها و مجتمع های مسیر انجام گرفته و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

 فرماندار مهران گفت: ۱۰۰ هزار مترمربع زمین برای احداث مجتمع رفاهی و سردخانه و اسکان زائرین در محدوده پایانه مرزی مهران به تعدادی از استان‌های معین واگذار شده همچنین استقرار کانتینرهای متحرک یخچالی و تهیه و انبار کردن آب معدنی برای زائرین اربعین از جمله این اقدامات است.

وی اضافه کرد: جانمایی موکب‌های بزرگ برای ارائه خدمات رسانی به زائرین از پل زائر تا پایانه مرزی همچنین تأمین پایش تصویری و محصور کردن پارکینگ اربعین و پایانه برکت و لاین بندی کردن آنها و همچنین تامین روشنایی برای این پارکینگ‌ها در حوزه شهرستان مهران در حال انجام است.

شفیعی ادامه داد: در داخل پایانه مرزی تا پارکینگ اربعین و از پارکینگ اربعین تا مرکز استان در چند نقطه مسیر راه برای استفاده زائرین صدها چشمه دستشویی احداث و تلاش برای آماده سازی مکان‌ها، مساجد، زائرسراها و ورزشگاه‌ها از لحاظ سرمایشی و امکانات برای استفاده زائران قسمتی از اقداماتی است که در حوزه شهرستان مهران بنا به مصوبات ستاد اربعین استان به ریاست استاندار در این شهرستان با تامین اعتبارات از محل مصوبات سفر رئیس جمهور و اعتبارات اربعین در حال انجام است.

وی گفت: تلاش همه دستگاه‌های اجرایی این است که جاده‌های مهران به ایلام ولو به صورت اضطرار چهار بانده شود و در خصوص تامین آب سرد و ایجاد سایه بان اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته، ان‌شالله تا قبل از اربعین بتوانیم برای خدمت رسانی به زائرین این طرح‌ها را به بهره برداری برسانیم.

فرماندار مهران در پایان خاطرنشان کرد: لازم است به عنوان فرماندار مهران از همه استان‌ها و شهرداری‌های معین مهران که با گسیل ماشین آلات راهسازی و جهت تسهیل در سفر زیارتی زائرین کمک می‌کنند تشکر و قدردانی کنم.

انتهای پیام