مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ‌(ره) استان ایلام:

دپو ۲ میلیون آب معدنی در مرز مهران

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 439
|13:20 - 1401/04/29
نسخه چاپی
دپو ۲ میلیون آب معدنی در مرز مهران
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ‌(ره) استان ایلام گفت: 2 میلیون آب معدنی برای زوار امام حسین (ع) در مرز مهران دپو می‌شود.

به گزارش ایلام رصد ، محمد زارع مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام با بیان این خبر گفت:خدمت به زائران سیدالشهدا(ع) در راهپیمایی پر شکوه اربعین یکی از جلوه‌های معنوی را پدید آورده و همه دستگاه‌ها بایستی به صورت جدی پای کار باشند تا در این مدت کوچک‌ترین خللی متوجه زائرین نشود. 

وی به برخی از فعالیت‌های ستاد اجرایی در این ایام اشاره کرد و افزود: با توجه به شدت گرمایی وجود آب خنک در پایانه مرزی بسیار مهم است و در این راستا ۲ میلیون آب معدنی برای زوار دپو می‌کنیم. 

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام تصریح کرد: بیمارستان فوق تخصصی ۳۳ تخت خوابی ستاد اجرایی در مرز مستقر و خدمات پزشکی، درمانی و دارویی را به زائران ارائه می‌دهد. 

زارع با اشاره به این که فعالیت موکب‌ها برای ارائه خدمات به زائرین از ۱۹ شهریور شروع و تا سه روز پس از اربعین ادامه دارد تصریح کرد: ۲۵ تا ۳۰ هزار پرس غذا توسط موکب‌های ستاد اجرایی بین زوار توزیع می‌شود و در طول این مدت از موکب‌های فعال توسط هیات و سایر سازمان‌ها حمایت خواهد کرد. 

وی ادامه داد: ۲۰ عدد کولر گازی ایستاده در حسینیه، پایانه و محل اسکان موقت زائران ایجاد کرده و علاوه بر آن روزانه ۱۰ تن یخ یعنی حدود ۵۰۰ قالب یخ توسط دستگاه تولید و در بین موکب‌ها توزیع می‌شود. 

این مقام مسئول تصریح کرد: ۲۰ دستگاه آب سرد کن از پل زائر تا پایانه مرزی با پیشرفته‌ترین تجهیزات در اختیار زوار قرار گرفته است. 

زارع گفت: با توجه به خطر گرمازدگی برای زائرانی که در پشت گیت‌ها هستند ۲ هزارمتر سایه بان در پایانه شهید سلیمانی توسط ستاد اجرایی ایجاد شده است. 

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بیان کرد: درمانگاه مرکز جامع سلامت شهر مهران که توسط ستاد اجرایی احداث شده آماده بهره بردای و ارائه خدمات به زائران است. 

زارع گفت: آب شرب پایانه مرزی قاسم سلیمانی و پایانه برکت توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) لوله کشی شده و ۱۵ میلیارد تومان برای ایجاد مخزن و تأمین آب هزینه شده است. 

وی در پایان گفت: ستاد اجرایی در ایام اربعین بخش عظیم فعالیت‌ها را عهده دار است که با تمام توان و به صورت شبانه روزی پای کار خواهد بود.

انتهای پیام