سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام:

آمادگی خدمات رسانی 35 تیم عملیاتی هلال احمر ایلام در اربعین

کد خبر: 441
|22:10 - 1401/05/01
نسخه چاپی
آمادگی خدمات رسانی 35 تیم عملیاتی هلال احمر ایلام در اربعین
سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: در ایام اربعین حسینی ۳۴۲ نفر از پرسنل و امدادگران و نجاتگران در قالب ۳۵ تیم عملیاتی در پایگاه‌های امدادی در مرز مهران به‌طور شبانه روزی به زائران خدمت رسانی خواهند کرد.

به گزارش ایلام رصد  علیمحمدی،سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام با بیان این خبر گفت:آماده سازی ناوگان نقلیه امداد، ایجاد قرارگاه پشتیبانی در شهر مهران به منظور پوشش فعالیت‌های پشتیبانی عوامل فعال در طرح و همکاری لازم با سازمان امداد و نجات و مرکز پزشکی حج در راستای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به کشور عراق به منظور پوشش فعالیت‌های امدادی جمعیت هلال احمر به عنوان مسؤول کارگروه امداد و نجات به زائرین در داخل کشور عراق از برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان در ایام اربعین امسال است. 

وی گفت: در ایام اربعین حسینی ۳۴۲ نفر از پرسنل و امدادگران و نجاتگران در قالب ۳۵ تیم عملیاتی در پایگاه‌های امدادی و قرارگاه مرزی با به کارگیری ۳۸ دستگاه آمبولانس، ۱۴ دستگاه خودرو ست نجات، ۳ تیم واکنش سریع، ۵ تیم موتوری، ۲ دستگاه خودروی ارتباطات، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین جهت پشتیبانی و ۳ تیم عملیاتی توانای خواهران در مرز مهران به صورت شبانه روزی به زائران اربعین خدمت رسانی می‌کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام بیان کرد: در راستای طرح امداد و نجات ویژه اربعین حسینی ۳۵ تیم عملیاتی امداد و نجات به صورت شبانه روزی در پایگاه‌های ثابت و موقت و قرارگاه مرزی مهران برای امداد رسانی و پوشش حوادث احتمالی در استان خدمات رسانی می‌کنند. 

علی‌محمدی ادامه داد: ۲ فروند بالگرد امدادی این جمعیت با هدف تسریع در عملیات امداد رسانی به مجروحان احتمالی حوادث در ایام اربعین حسینی در استان مستقر می‌شوند و در صورت نیاز و ضرورت اقدام به امداد رسانی می‌کند.

وی افزود: ۲۷ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شامل ۱۳ پایگاه ثابت و ۱۴ پایگاه موقت در مسیر تردد زائران به منظور ارائه خدمات امدادی به زائران در استان مستقر می‌شوند.

انتهای پیام