یادداشت

نبردآواتارها در جنگ ترکیبی

کد خبر: 481
|15:57 - 1401/09/05
نسخه چاپی
نبردآواتارها در جنگ ترکیبی
آواتارها اکانت هایی هستندکه مشخصات واقعی ندارند؛ اما پشتشان یک آدم واقعی و تشکیلاتی نشسته است.

به گزارش ایلام رصد،  آواتارها اکانت هایی هستندکه مشخصات واقعی ندارند؛ اما پشتشان یک آدم واقعی و تشکیلاتی نشسته است، وظیفه این ها ایجاد موج رسانه ای است
در موج راه انداختن ها یکی از همین آواتارها یک پستی را می زند و منتشر می کند که در بیشتر مواقع تبدیل به جریانی شده و عده ای را با خود به همراه می برد .
آنچه که در راه اندازی این جریان به کمک آن آواتار می آید احمق های مفیدی هستند که به پخش کردن آن محتوا در بین آدم های واقعی می پردازند.
این افراد تعدادشان کمتر است و خودشان توانایی تولید محتوا هم ندارند اما با به اشتراک گذاشتن محتوای آواتارهای دیده شده باعث ضریب دادن به پست آنان شده و  کاری میکنند بقیه هم در تایم لاین خود آن محتوا ر مشاهده کنند و بخوانند .
بعد از انجام ماموریت شاید ناخواسته احمق های مفید؛ که همواره هم آدم های عادی هستند، نوبت به استفاده از فیک ها و ربات ها می رسد همان هایی که با استفاده از پست اصلی و جریان شکل گرفته ، موج رسانه ای را به نحوی هدایت می کنند که تاثیر خود را بر افکار عمومی بگذارد.
قائلان به حذف و براندازی از همین شیوه و تکنیک استفاده می کنند. ربات ها سیستماتیک عمل میکنند و یک برنامه از قبل نوشته شده را اجرا می کنند، اما فیک ها مثل آواتارها اسم و رسم واقعی ندارند ولی به صورت گروهی توسط یک نفر اداره می شوند، آواتار یک فرد تشکیلاتی است اما فیک ممکن است توسط یک فرد 50 الی 60 اکانت اداره شود.
در این بین دو چندان کردن تاثیر در ضریب دادن بیشتر به آواتارها و بزرگ کردن انها بعهده فیک هاست، برای نمونه توئیت که زده می شود روی توئیت کامنت می گذارند و یک مرتبه کامنتی که روی توئیت گذاشته می شود چند هزار لایک و 1000 تا ریتوئیت می خورد! با این شیوه توئیت ها را در ربات می گذارند و اکانت ها را بالا می کشند تا مخاطب را تحت تاثیر قرار دهند. 
 با تحلیل این روند درمی یابیم که  مشارکت ربات به اندازه ۲ تا ۴ ٪ از یک شبکه ارتباطی می تواند برای جلب نظر در دو مورد کافی باشد یکی اینکه این یافته ها مکانیزمی را نشان می دهد که ربات ها می توانند هنجارها را شکل دهند و توسط کاربران شبکه های اجتماعی به تصویب برسند دوم اینکه نظرات توسط ربات ها در جهت نظر ربات پشتیبانی می شود، که با شکل گیری مارپیچ سکوت در نهایت منجر به تبدیل نظر ربات شده و به عنوان نظر اکثریت درک شده و پذیرفته می شود. در این مسیر به ظاهر مشارکت عاملان اصلی و جریان ساز کمتر شده و ان هدف اصلی که شکل گیری عملیات روانی بوده است محقق شده است.


انتهای خبر/ناهید نظری