دبیر ستاد انتخابات ایلام

پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس آغاز شد

سرویس: اخبار ویژه
کد خبر: 517
|18:33 - 1402/05/18
نسخه چاپی
پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس آغاز شد
دبیر ستاد انتخابات ایلام از آغاز پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس در ایلام خبر داد.

به گزارش ایلام رصد ، فرشید زرگوش دبیر ستاد انتخابات ایلام روز دوشنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: یک مرحله پیش ثبت‌نام داوطلبان به سایر فرایندها در انتخابات امسال مجلس اضافه شده که این بخش، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را با دیگر سایر ادوار گذشته متمایز کرده است.

 

وی افزود: مرحله‌ای به نام پیش ثبت‌نام در انتخابات ادوار گذشته وجود نداشت و داوطلبان در مهلت معین با مراجعه حضوری به فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه و یا ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت‌نام می‌کردند.

 

دبیر ستاد انتخابات ایلام یادآور شد: اما پس از اصلاح قانون انتخابات که به‌تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای محترم نگهبان رسیده است، باید داوطلبان الزاماً در مرحله پیش ثبت‌نام شرکت و با بارگذاری مدارک موردنیاز در سامانه الکترونیکی وزارت کشور به آدرس https://keshvar.moi.ir مراجعه و پس از تکمیل اطلاعات لازم در این سامانه کد رهگیری دریافت کنند؛ در غیر این صورت امکان ثبت‌نام نهایی برای آنها در آینده میسر نخواهند شد.

 

 

زرگوش تأکید کرد: پیش ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مردادماه شروع و تا یکشنبه ۲۲ مردادماه به مدت یک هفته انجام می‌شود و ساعت شروع فرایند پیش ثبت‌نام از هشت صبح تا ۱۸ روزهای یاد شده است.

 

وی اضافه کرد: مرحله پیش ثبت‌نام متقاضیان برای اولین‌بار در نظام انتخاباتی کشور اجرا می‌شود که تمهیدات لازم برای این امر در استان ایلام دیده شده است.

 

دبیر ستاد انتخابات ایلام افزود: نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان به فرمانداری‌های حوزه انتخابیه و یا ستاد انتخاباتی استان در مرحله پیش ثبت‌نام نیست و پیش ثبت‌نام به‌صورت غیرحضوری و بارگذاری مدارک در سامانه‌ است.

 

انتخابات سراسری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

انتهای خبر/ر