بمناسبت پیاده رویی اربعین؛

رسانه ی اربعین

کد خبر: 522
|15:15 - 1402/06/01
نسخه چاپی
رسانه ی اربعین
در این برهه حساس مشکل اساسی و پاشنه آشیل حرکت جبهه مقاومت و انقلاب، جنگ شناختی و ترکیبی دشمن است که ما به خاطر نداشتن رسانه قوی و ابزار آن، به نسبت منفعل و تأثیرپذیر بوده‌ایم

به گزارش ایلام رصد  حامد شیر خدا کارشناس مسائل سیاسی و فعال رسانه ای در این یادداشت نوشت: در طول حیات ۱۴۰۰ ساله تشیع که با فراز و نشیب‌های فراوان همراه بوده است و همچنین دوران ۴۵ ساله انقلاب اسلامی ایران، همواره دشمنان تشیع و انقلاب اسلامی در بحث رسانه‌ای دست برتر را داشته اند، که این مسیر پرتلاطم با عنایات الهی و مصداق آیه شریفه «یریدون لیطفئوا نور الله بأفواههم والله متم نوره و لو کره الکافرون»، مجاهدت‌های ائمه، رهبران و مردم و خون های پاک میلیون‌ها شیعه‌ی آزادی خواه و منتظران حکومت جهانی توانسته‌اند حرکت اسلام ناب را تا این مرحله حساس و سرنوشت ساز و به تعبیر مقام معظم رهبری پیچ تاریخی برسانند.

در مقطعی که دنیا آماده تحولات بزرگ و پذیرش نظم نوین جهانی است، استکبار جهانی و همپیمانانش خوب قدرت جبهه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران را می شناسند، اما با جنگ شناختی سعی در غافل کردن مردم دنیا و خاصه مردمان جبهه مقاومت از این قدرت را دارند تا مسیر قدرت ما را به وسیله خودمان منحرف و کنترل کنند.!

زمانی که تاریخ تشیع و تاریخ انقلاب را بررسی می‌کنیم در جاهایی ما توانسته‌ایم به موفقیت برسیم که برخلاف جریانات جهانی و روندهای موجود مسیر جایگزین و ابتکاری را ابداع کرده باشیم، تا بتوانیم عقب ماندگی خود را در آن حوزه جبران کنیم. از مثال‌های اخیر آن تسلیحات و قدرت نظامی، روند هسته ای شدن یا در صدر اسلام ابتکاراتی که در جنگ‌ها و غزوه ها به کار برده‌اند و بر کثرت و ثروت دشمن فائق آمده اند.

در این برهه حساس مشکل اساسی و پاشنه آشیل حرکت جبهه مقاومت و انقلاب، جنگ شناختی و ترکیبی دشمن است که ما به خاطر نداشتن رسانه قوی و ابزار آن، به نسبت منفعل و تأثیرپذیر بوده‌ایم.

به نظر می‌رسد یکی از راه‌های میانبر و نجاتبخش ما در بحث رسانه تغییر ابزار رسانه‌ای است و از مصداق‌های بارز آن حرکت و کنگره عظیم اربعین است، که در آن؛ تنوع قومیتی، دینی، مذهبی، کثرت مخاطب، قدرت اجماع سازی و توان تمرکز بر یک هدف واحد وجود دارد. مغناطیس اربعین آنچنان جذاب و بزرگ است که کسی نمی تواند از آن چشم بپوشد و به همه اعلام میکند که اربعین امتداد عاشورا است که به مهدویت و حکومت جهانی ختم میشود و تنها ابزار آن ولایت فقیه و جبهه مقاومت است.