دور زدن ممنوع!

در حوزه هنری ایلام چه می‌گذرد؟/ از مدیریت آسانسوری تا برخورد حذفی با هنرمندان خوشنام و صاحب نام/ حوزه هنری، خالی از هنرمند شده است! / دور زدن بخشنامه رییس محترم جمهورو رییس شورای عالی اداری کشور

کد خبر: 549
|16:11 - 1402/07/10
نسخه چاپی
در حوزه هنری ایلام چه می‌گذرد؟/ از مدیریت آسانسوری تا برخورد حذفی با هنرمندان خوشنام و صاحب نام/ حوزه هنری، خالی از هنرمند شده است! / دور زدن بخشنامه رییس محترم جمهورو رییس شورای عالی اداری کشور
ارسالی جمع کثیری از اهالی فرهنگ و هنر استان در نارضایتی شدید از عملکرد مدیریت حوزه هنری ایلام

به گزارش ایلام رصد،حوزه هنری ایلام که همواره ایام، پاتوق هنرمندان پیشکسوت و جوان و عرصه تولید آثار ماندگار و فاخر ادبی و هنری و مرزبان هنر انقلاب اسلامی در دو دهۀ اخیردر استان ایلام بوده ، بعد از گذشت ۶ ماه از دوره ریاست جدید، حال و روز خوشی ندارد و در انفعال شدید به سر می‌برد!

 

حوزه هنری ایلام در سال ۱۴۰۰ با لبیک به فرامین مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران و سرداران کنگره ۳۰۰۰ شهید استان، مبنی بر لزوم شناساندن واقعه بمباران سال ۶۵ زمین فوتبال چوار، با برگزاری جشنواره ملی گرافیک دقیقه ۵۵ پیش‌قدم و پیشتاز بود و در حضور هنرمندان استانی و کشوری، خانواده‌های معزز و معظم شهدا، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و مسئولان ارشد استانی، رسالت کاری خود را به بهترین نحو انجام داد و به شهدای والامقام زمین فوتبال چوار ادای دین کرد. اما امروز تعطیلی کانون ادبی هانا، لغو تمامی جلسات نقد و آموزش داستان نویسی و شعر، درگیری یکی از کارمندان با رییس حوزه هنری و فحاشی طرفین در حضور مدیران و کارکنان سایر دستگاه‌های اجرایی و زائرین در موکب هنرمندان شین ، بی احترامی رئیس جدید حوزه هنری به کارمندان باسابقه و صاحب نام، به حاشیه راندن و طرد هنرمندان انقلابی و صاحب نام و زمینه سازی برای جذب و ورود همفکران خود به حوزه هنری، تنها گوشه‌ای از اوضاع نابسامان حوزه هنری ایلام است. مکانی که روزی محل رفت و آمد بزرگان خوش نام حوزه فرهنگ و هنر استان و حتی کشور بود اینک به این سرنوشت فلاکت بار مبتلا شده است.

 

مدیر حوزه هنری ایلام با کج سلیقگی تمام، پس از اتمام ماموریت اداری یکی از کارکنان، با تمدید مأموریت او موافقت ننموده و مانع فعالیت مجدد وی در حوزه هنری ایلام گردید. کسی که اولین تحصیلکرده موسیقی استان بوده و مسئول واحد موسیقی حوزه هنری ایلام است و در سالیان اخیر آهنگ‌سازی تولیدات فاخر دینی و دفاع مقدس و شاعران خوشنام را در کارنامه هنری خود دارد.

 

از برگزاری برنامه منظم عصرهای روشن و میراث ماندگار با موضوع تجلیل از پیشکسوتان فرهنگ و هنر استان، نهضت چاپ کتاب و گنجینه تاریخ شفاهی دفاع مقدس و شب‌های خاطره شهدای دفاع مقدس (نظیر شهیدان: بسطامی، غیوری، ساده میری، کمرزاده، شنبه ای، امیدی، رحیمی مقدم، ملاحی و دیگر شهدای والامقام)، خاطرات عارف مجاهد حضرت آیت الله  شیخ حیدری ایلامی،  خاطرات خادم الشهدا حجت الاسلام شیخ عباس سلطانی ،برگزاری نمایشگاه های متعدد،(چاپ و انتشار کامل ترین مجموعه با عنوان درآمدی بر جامعه شناسی هنر انقلاب اسلامی به نویسندگی استاد همایون مرادخانی و نشر سوره مهر),  برگزاری نشست های متعدد نقد و بررسی آثار فرهنگی و هنری و دهها مورد چشمگیر دیگر، تنها خاطره‌ای در آرشیو تصاویر و فیلم‌های سالیان گذشته باقی مانده و این سکون و انفعال در دوره ریاست جدید حوزه هنری دل هر هنردوست، هنرجو و هنرمندی را به درد می‌آورد!

 

شواهد بیانگر آنند که مدیریت ناکارامد رییس فعلی حوزه هنری ، موجب شده تا هنرمندان صاحب نام استان با نارضایتی از شیوه مدیریتی موجود، ارتباط خود را با حوزه هنری ایلام قطع کنند و این مسئله بسیار مهمی است که ورود  استاندار انقلابی استان، امام جمعه محترم ایلام و مسئولین کشوری حوزه هنری را برای بهبود وضعیت می طلبد زیرا استمرار مدیریت ناکارآمد ایشان به نگارش طومار جمعی هنرمندان منجر خواهد شد.

 

نکته مهم (تخلف اداری):

طبق نامه شورای عالی اداری کشور به ریاست رییس محترم جمهور به شماره 14647 مورخ 2/3/1401 شرایط انتصاب افراد در سمت های مدیریت میانی داشتن حداقل 2 سال سابقه در مدیریت پایه و 4 سال سابقه در مدیریت میانی است. به استناد این بخشنامه، انتصاب رییس جدید حوزه هنری که حتی یک روز سابقه مدیریتی در پایین ترین سطوح آن در کارنامه خود ندارد، تخلف قانونی و اداری است و می طلبد که نهادهای متولی بررسی تخلفات اداری وارد میدان شوند. چون صدور این بخشنامه برای جلوگیری از مدیریتهای آسانسوری است. مدیران آسانسوری نیز دستاوردی جز هزینه تراشی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پی ندارند.