تحلیل

هر خبری را نباید منتشر کنیم!

کد خبر: 558
|22:20 - 1402/08/16
نسخه چاپی
هر خبری را نباید منتشر کنیم!
در شرایط سختی مسلمانان مثل جنگ و نبرد باید نسبت به پخش اخبار در فضای مجازی حساسیت ها را در نظر بگیریم.

به گزارش ایلام رصد حجت‌الاسلام دکتر احمد جهان‌بزرگی در تحلیلی بیان می دارد؛

درباره پخش اخبار در فضای مجازی در شرایط جنگ و نبرد باید به دو نکته توجه داشته باشیم:

۱- خبرهائی که حاکی از قدرت پنهانی و ابزارهای پنهانی ما است، نباید پخش شود.

۲- خبرهائی که به وسیله آنها مسلمانها دچار خوف و وحشت می شوند (چه امکانات فوق العاده دشمن باشد و چه از نقطه ضعف خودیها باشد) نباید پخش شود.

در جنگ باید کاری کنیم که مسلمانها همواره روحیه بالائی داشته باشند؛ مانند پیامبر که در جنگ احزاب فرمودند در پرتو این سه جرقه دیدم که کاخهای مدائن ، کاخهای روم و کاخهای صنعا را به تصرف در خواهید آورد. [منافقین می گفتند ما از ترس الآن نمی توانیم دستشوئی برویم به ما وعده بی جا می دهند].

آیه‌ای از قرآن در سرزنش پخش اخبار:
هنگامى كه خبرى (و شايعه‌اى) از ايمنى يا ترس (پيروزى يا شكست) به آنان برسد، آن را فاش ساخته و پخش مى‌كنند، در حالى كه اگر آن را (پيش از نشر) به پيامبر و اولياى امور خود ارجاع دهند، قطعاً آنان كه اهل درك و فهم و استنباطند، حقيقت آن را در مى‌يابند. و اگر فضل و رحمت خداوند بر شما نبود، به جز اندكى، پيروى از شيطان مى‌كرديد.

وَ إِذا جاءَهُمْ أَمْرٌ مِنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذاعُوا بِهِ وَ لَوْ رَدُّوهُ إِلَى الرَّسُولِ وَ إِلى‌ أُولِي الْأَمْرِ مِنْهُمْ لَعَلِمَهُ الَّذِينَ يَسْتَنْبِطُونَهُ مِنْهُمْ وَ لَوْ لا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَتُهُ لَاتَّبَعْتُمُ الشَّيْطانَ إِلَّا قَلِيلًا «۸۳»

 

انتهای پیام/ر