در نامه ای سرگشاده صورت گرفت؛

رد تاکتیک انتقاد از اسرائیل بمعنای یهودی ستیزی توسط 1800 یهودی

سرویس: اخبار ویژه
کد خبر: 559
|07:47 - 1402/08/19
نسخه چاپی
رد تاکتیک انتقاد از اسرائیل  بمعنای یهودی ستیزی توسط 1800 یهودی
در آغاز این نامه آمده است: «ما نویسندگان، هنرمندان و فعالان یهودی هستیم که می‌خواهیم این روایت گسترده را که هرگونه انتقاد از اسرائیل ذاتاً یهودی‌ستیزانه است، رد کنیم.

به گزارش ایلام رصد ،بیش از 1800 نویسنده، هنرمند و استاد یهودی با امضای نامه ای سرگشاده اعلام کردند انتقاد از اسرائیل ذاتا به معنای یهودستیزی نیست:
در این نامه که در ابتدا توسط 100 نفر امضا شد و اکنون بیش از 1800 امضا کننده دارد، آمده است: «ما این تاکتیک(انتقاد از اسرائیل به معنای یهودستیزی) را در تضاد با ارزش‌های یهود می‌دانیم که به ما می‌آموزد جهان را اصلاح کنیم، اقتدار را زیر سوال ببریم و از مظلومان در برابر ظالم دفاع کنیم.» در آغاز این نامه آمده است: «ما نویسندگان، هنرمندان و فعالان یهودی هستیم که می‌خواهیم این روایت گسترده را که هرگونه انتقاد از اسرائیل ذاتاً یهودی‌ستیزانه است، رد کنیم. اسرائیل و مدافعان آن مدت‌هاست که از این تاکتیک برای محافظت از اسرائیل در برابر مسئولیت‌پذیری، احترام به سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری ایالات متحده در ارتش اسرائیل، پنهان کردن واقعیت مرگبار اشغالگری و انکار حاکمیت فلسطین استفاده می‌کنند. اکنون، این تاکتیک برای توجیه بمباران نظامی مستمر غزه و خاموش کردن انتقاد جامعه بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تهیه کنندگان این نامه(افرادی مثل لیا آبرامز، تاوی گوینسون و ربکا تسوایگ) می گویند: «تاکتیک(ضدیت با اسرائیل مسای است با ضدیت با یهودیان)که ما با آن مقابله می کنیم، انتقاد از اسرائیل را در همه اشکال و سطوح مختلف متوقف می کند. این تاکتیک می تواند به یک مانع روانی، یک گفتمان و حتی سپری برای قدرت مقامات دولتی اسرائیل تبدیل شود. امیدواریم نامه این استدلال بدبینانه را حتی اگر فقط در ذهن یک خواننده تضعیف کند.

متن نامه را در لینک زیر بخوانید.

 

https://www.teenvogue.com/story/over-1000-jewish-writers-artists-and-professors-sign-open-letter-saying-criticism-of-israel-isnt-inherently-antisemitic

 

انتهای پیام/ر