هشتگ کنگره شهدای ایلام ترند اول توییتر فارسی شد/ سنگ تمام ایلامی‌ها برای شهدا

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 56
|13:13 - 1400/09/11
نسخه چاپی
هشتگ کنگره شهدای ایلام ترند اول توییتر فارسی شد/ سنگ تمام ایلامی‌ها برای شهدا
همزمان با برگزاری کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید والامقام استان ایلام هشتگ #کنگره_شهدای_ایلام ترند نخست توییتر فارسی شد.

به گزارش ایلام رصد ، فعالان مجازی استان همزمان با برگزاری کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان ایلام،هشتک(#کنگره_شهدای_ایلام) را در فضای مجازی داغ کردند و این هشتگ به ترند نخست توییتر تبدیل شد.

مردم استان ایلام در دوران ۸ سال دفاع مقدس با تقدیم هزاران شهید و جانباز و آزاده از مرزهای کشور با کمترین امکانات دفاع کردند و به منظور نشان دادن این رشادت‌ها به نسل جوان کنگره بزرگ سه هزار شهید ایلامی در استان ایلام برگزار شده است.

بر اساس گفته مسوولان مربوطه این کنگره با هدف ترویج فرهنگ شهادت با فعالیت ۲۲ کمیته و برگزاری ۸ اجلاسیه از ۳ تا ۱۱ آذرماه در استان برگزار می‌شود.

مسوولین استان می‌گویند: رنگ و بوی ایثار و شهادت باید در جامعه گسترش یابد و به این منظور باید ادبیات مقاومت با روش‌های خلاقانه و زبان هنر به نسل‌‎های جدید بیان شود.

برگزاری کنگره‌ها (همایش یا کنگره: گونه‌ای از گردهم‌آیی است) و یادواره‌ها بهترین ابزاری است که با آن می‌توانیم فرهنگ ایثار و مقاومت را به نسل‌های امروز انتقال دهیم و رویداد بزرگی است که سبب همبستگی گروه‌ها و دستگاه‌های مختلف می‌شود.

کنگره شهدا در راستای برجسته کردن یاد و نام و خاطرات شهدایی است که از میان همین مردم بودند و با وجود داشتن زن و فرزند و دل‌بستگی برای رضای خداوند از آن‌ها گذشتند و با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل توانستند شگفتی بیافرینند و نامشان را برای همیشه در تاریخ ثبت و ماندگار کنند.

#کنگره_شهدای_ایلام همچنان جزو هشتگ‌های برتر توییتر است، به طوریکه تاکنون ۱۶ هزار توییت و ریتوییت ذیل این کلیدواژه منتشر شده است.

کاربران ایلامی در قالب این هشتگ به بیان رشادت ها و ایثارگری های شهدای استان ایلام پرداختند که این اقدام به همت فعالان فضای مجازی استان ایلام و به مناسبت برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان ایلام انجام گرفت تا توییتر هم تحت تاثیر این رویداد عظیم فرهنگی قرار گیرد.

یکی از کاربران در صفحه توییتر خود نوشت: ‏نمایش رقم پرچم دلاوری‌های شهید "عدنان سابوته"را بار دیگر برای مردم استان ایلام یادآور شد؛ عدنان پابرهنه می‌دوید؛تاولِ پاهایش، تاوان عشقش به شهادت بود؛او عاشق این بود با پای برهنه دشمن را از خاک وطنش بیرون کند.

یکی دیگر از کاربران در صفحه توییتر خود نوشت: ‏امروز باید با زنده نگه داشتن یاد و خاطره مردانِ مرد، همانانی که برای دین، وطن، آرمان و خدا از خود گذشتند، راهشان را تا انقلاب حضرت صاحب الزمان (عج) ادامه داد.
با برگزاری#کنگره_شهدای_ایلام یاد و خاطره ۳۰۰۰ شهید ایلام را گرامی میداریم باشد که فردای قیامت شرمنده شهدا نشویم.

دیگر کاربر ایلامی توییتر در صفحه خود با ارسال عکسی از شهید عزیزی بخشی ازوصیت نامهاین شهید والامقام را منتشر کرد: نقطه مشترک میان اکثریت مدافعان وطن ارجح دانستن دفاع از کیان اسلام برخود است، آنجا که ایشان در قلم‌های استوار که بر دفتر مهرشان نقش آمادگی و تشویق به نبرد با متجاوزین حریم ولایت را سرلوحه زندگانی خود می‌دانند.

یکی دیگر از کاربران نوشت: قلم‌ها قدرت نوشتن رشادت‌های فرزندان تو را ندارند ایلام، این چه رازیست خدا می‌داند.


کاربر دیگری هم گریم متفاوت بازیگر نقش لاوی درسریالیوسف پیامبر را سوژه توییت خود قرار داد و با ارسال عکسی نوشت: گریم متفاوت بازیگر نقش "لاوی" در سریال یوسف پیامبر(ص) که در نمایش رزمی، فرهنگی "رقص پرچم" ویژه کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان ایلام، در نقش آیت‌الله حیدری ایلامی ظاهر شده است.

انتهای پیام