از کتاب شاعر ایلامی زنده یاد رامیار رونمایی شد

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 573
|15:57 - 1402/10/25
نسخه چاپی
از کتاب شاعر ایلامی زنده یاد رامیار  رونمایی شد
تنوع شعری از حماسه سرایی تا اشعار آیینی و عرفانی و اشعار تعلیمی و قالب شعری و نیز در اوج بودن زیبا شناختی از شاخصه های شعر رامیار بود.

به گزارش ایلام رصد . اعضای ستاد رونمایی از  کتاب دیوان زنده یاد حیاتقلی رامیار با فرماندار دیدار و به بحث و تبادل نظر در خصوص مراسم رونمایی از اثر  و همچنین  طرح ریزی مقدماتی همایش نکو داشت این شاعر ارزنده پرداختند . 

در این جلسه  ابتدا محمدرستمی فعال فرهنگی  به تشریح نقش شاعران و نویسندگان  در تعالی فرهنگی پرداخت. وی خواستار مساعدت فرماندار محترم شهرستان  در برگزاری  همایش بررسی اندیشه و شعر شاعر توانای شهرستان و بلکه استان شد .

سپس علیرضا خانی  مولف مصحح و گردآورنده  دیوان اشعار  زنده یاد حیاتقلی رامیار به سه جنبه مضمون و محتوا ، تنوع شعری از حماسه سرایی تا اشعار آیینی و عرفانی و اشعار تعلیمی و قالب شعری و نیز در اوج بودن زیبا شناختی آن اشاره کرد.

در ادامه  این نشست علی محمدی فرماندار شهرستان چرداول ، رامیار را شاعری مناجات سرا ، قرآن پژوه و شخصیتی فرهنگی و اجتماعی  دانست که باید همه ابعاد شخصیت  وشعر او در قالب همایش و..به جامعه معرفی شود.

وی سیره مقام معظم رهبری  را در اهمیت دادن به شعر و شاعران برای همه مسئولان درس آموز دانست و اعلام کرد با همه وجود از برنامه  های  فرهنگی   حمایت خواهد  کرد . 

انتهای پیام/