یادداشت

ضرورت حفظ حرمت تپه نورالشهداء ایلام

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 581
|10:24 - 1403/02/29
نسخه چاپی
ضرورت حفظ حرمت تپه نورالشهداء ایلام
جولان برخی افراد با رفتارهای زشت و مشکلات فرهنگی در تپه نورالشهداء ایلام دل هر دغدغه مندی را بدرد آورده است.

به گزارش ایلام رصد، «علی ملکی» از جوانان انقلابی شهر ایلام در یادداشتی نوشت::مردم ایران و به‌ ویژه ایلام در طول دوران دفاع مقدس مورد هجمه و تجاوز دشمن قرار گرفتند و حتی پس از جنگ تحمیلی تا به امروز، کشور عزیزمان بارها مورد تجاوز، ترور، خرابکاری، تحریم و ... قرار گرفته است.

الان نیز جنگ تمام نشده و به شدت درگیر حملات گسترده جنگ ترکیبی و فرهنگی در جهت ضربه زدن به عقاید و ارزشهای مردم و آرمان‌های انقلاب توسط دشمنان هستیم که یکی از راه‌های ایستادگی در برابر این جنگ ترکیبی برگزاری یادواره‌های مختلف و تکریم خانواده‌های شهدا و ایجاد یادمان‌هایی در مناطق مختلف است تا ضمن تجدید میثاق با این عزیزان یادمان نرود که این اقتدار و عزت و امنیت کشور چگونه فراهم شده است و همچنین یاد و خاطره شهدا را در جامعه زنده و در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.

در این میان ما عزیزانی را نیز داریم که هنوز مادران و پدران و فرزندانشان پس از گذشت سالها از پایان جنگ تحمیلی، هنوز چشم انتظار بازگشت فرزندان دلبندشان به آغوش گرم خود هستند.

اکنون که یکی از این شهدای گمنام غریبانه مهمان مردم شهیدپرور ایلام شده و در تپه نورالشهدا آرمیده است، حاصل خون خود و همرزمان شهیدش را در امنیت و آرامش و پیشرفت کشور و  این شهر نظاره‌گر است.

اما ما برای این عزیزان چه کرده ایم؟ هر از گاهی به جهت تجدید میثاق با این لاله‌های گلگون کفن و یادآوری دلاوری ها و جانفشانی آنها برای خود، بر این مکان مقدس قدم می‌گذاریم و دل خود را صفا میدهیم.

متأسفانه امشب با مراجعه به این مکان نورانی، متوجه وجود افرادی با رفتارهای به دور از شأن این جایگاه شدیم که عده‌ای اراذل این مکان مقدس را به جولانگاه رفتارهای زشت خود تبدیل کرده بودند و امنیت و آرامش و صفای آن مکان را برهم زده بودند و هیچ خانواده‌ای جرأت مراجعه به این مکان را نداشت.

این عزیزان رفتند تا امنیت و آرامش را در شهر و کشور ما فراهم کنند اما ما اکنون به گونه ای دیگر از آن‌ها قدردانی می کنیم و آرامش را نه تنها از خود بلکه از میهمانانشان نیز سلب می کنیم.

واقعاً جای تأسف دارد که چرا باید چنین کسانی اینگونه به خود اجازه دهند که گستاخانه در این مکان مقدس چنین رفتاری انجام دهند. لذا از مسئولین امر تقاضا می‌شود هرچه سریع‌تر وضعیت تپه نورالشهدا را سر و سامان دهند تا برخی از افراد به خود اجازه ندهند آنجا را هتک حرمت نمایند.

انتهای پیام/ر