پاستور در انتظار رئیس جدید!/ چه کسی قبای ریاست جمهوری را بر تن خواهد کرد؟

سرویس: سیاسی
کد خبر: 594
|11:14 - 1403/03/21
نسخه چاپی
پاستور در انتظار رئیس جدید!/ چه کسی قبای ریاست جمهوری را بر تن خواهد کرد؟
با توجه به شرایط ویژه و فضای سیاسی فعلی کشور، همه چشم‌ها به روز انتخابات دوخته شده تا ببینند چه کسی موفق خواهد شد قبای ریاست جمهوری را بر تن کرده و راهی پاستور شود.

به گزارش ایلام رصد ، به نقل از راه دانا؛ کمتر از سه هفته به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران باقی مانده است. این دوره از انتخابات به دلایل مختلف ویژگی‌های خاصی دارد و با دوره‌های قبلی تفاوت‌هایی دارد. یکی از مهم‌ترین این تفاوت‌ها، زودهنگام و غیرمنتظره بودن زمان برگزاری آن است که باعث شده تا فضای انتخاباتی متفاوتی شکل بگیرد.

شورای نگهبان پس از بررسی‌های دقیق،صلاحیت شش نفررا برای شرکت در این انتخابات تایید کرده است. این افراد عبارتند از: مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سیدامیر حسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف. 

نکته جالب توجه این است که نام افرادی نظیر​​​​​ محمود احمدی‌نژاد، علی اردشیر لاریجانی، اسحاق جهانگیری، محمد شریعتمداری، محمد مهدی اسماعیلی، مهرداد بذرپاش، سید صولت مرتضوی، عباس آخوندی، وحید حقانیان، عبدالناصر همتی، سید شمس‌الدین حسینی، علی و اکبر نیکزاد و مصطفی کواکبیان و چند تن از داوطلبان دیگر در لیست تایید صلاحیت شدگان دیده نمی‌شود.

با اعلام رسمی وزارت کشور و تایید صلاحیت این شش نفر توسط شورای نگهبان، اکنون نامزدها فرصت دارند تا در مدت باقی مانده، برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را به مردم ارائه دهند و حمایت آن‌ها را جلب کنند. رقابت میان این افراد که هر یک سوابق و تجربیات مختلفی در عرصه‌های سیاسی و اجرایی دارند، می‌تواند انتخابات امسال را به یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین انتخابات‌های ریاست جمهوری تبدیل کند.

 

مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان (زادهٔ ۷ مهر ۱۳۳۳)  در مهاباد آذربایجان غربی است. او معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کابینه اول سید محمد خاتمی در دوره وزارت محمد فرهادی بوده و در کابینه دوم خاتمی، به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجلس رأی اعتماد گرفت. همچنین پزشکیان نماینده مردم تبریز در در دوره‌های هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی نیز بوده است. در دوره دهم به عنوان نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است.

پزشکیان در سال 1392 و در آخرین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در وزارت کشور در این انتخابات نام‌نویسی کرد اما از نامزدی انصراف داد. در سال 1400 نیز مجدد اقدام به ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری کرد اما توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد. 

مسعود پزشکیان نماینده فعلی و ادوار مجلسبعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه انتخاباتی خود اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم به مشارکت پرشور کمک کنیم، وارد صحنه رقابت شدم. باید برای اهداف سیاستهای ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تلاش کنیم. قرار بوده ایران جایگاه اول منطقه را در عرصه اقتصاد، علمی و فناوری با هویت اسلامی و انقلاب داشته باشد.

وی افزود: سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تامین اجتماعی، فرصتهای برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، به عدم فقر و تبعیض جزو بندهای سیاستهای ابلاغی رهبری بوده است. ما باید در منطقه جایگاه برتری میداشتیم و باید کاری می‌کردیم مردم از سلامت کامل و آموزش از عدالت برخوردار می‌بود. تنظیم رابطه دولت و مردم و همچنین افزایش سهم مردم در امور کشور و ایجاد امکانات عادلانه برابر و رفع تبعیض در مناظق مختلف از جمله این موارد ابلاغی است. آیا مناطق مختلف کشور دسترسی عادلانه به منابع دارند؟

پزشکیان عنوان کرد: قانون برنامه باید اجرا می‌شده و باید ارتباط منطقی با دنیا می‌داشتیم. باید قبول کنیم کسانی که در این کشور هستند بر اساس توانایی‌هایشان باید جایگاه‌ها را به دست بگیرند نه بر اساس گروه و جناح. ما باید بدنبال کسانی برویم که علم، مهارت و تجربه دارند. ممکن است این افراد دوست ما هم نباشند ولی در جهت سیاستهای کلی باید عمل کنیم.

داوطلب ریاست جمهوری تصریح کرد: فرد مسئول باید این کار را انجام دهد و اگر نکند، باید پاسخگو باشد. ما باید در داخل کشور وحدت و انسجام بین گروه‌ها، دسته‌ها و احزاب ایجاد کنیم. تقوا از نظر اعتقادی یعنی حرکت بدون خطا؛ این حرکت باید در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و همه عرصه‌ها رخ بدهد. نه اینکه برخی افراد ناتوان قدرت را بدست بگیرند و مشکلات متعدد ایجاد شود و پاسخگو هم نباشد.اگر می‌خواهیم مشکل کشور حل شود باید به افراد توانمند متکی شده و با وحدت و انسجام در جهت سیاستهای کلی حرکت کنیم.

 

مصطفی پورمحمدی

مصطفی پورمحمدی در سال ۱۳۳۸ در قم به دنیا آمد. وی روحانی و سیاستمدار ایرانی و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از سال ۱۳۹۷ است، همچنین مدرس دانشگاه امام صادق و از سال ۱۳۷۵ رئیس هیئت امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی است.

پورمحمدی فعالیت خود را از سال ۱۳۵۸ به‌عنوان دادستان انقلاب اسلامی آغاز کرد و تا سال ۱۳۶۵ به‌عنوان دادستان خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه و خراسان فعالیت نمود. وی از ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۶ رئیس اطلاعات خارجی وزارت اطلاعات و از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸ قائم‌ مقام وزیر اطلاعات بود.

وی در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ از سوی محمود احمدی‌نژاد برای تصدی وزارت کشور به مجلس معرفی و در اردیبهشت ۱۳۸۷ از این مقام برکنار شد.

او در فاصله سالهای ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ ریاست سازمان بازرسی کل کشور را برعهده داشت و در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ نیز از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت و وزیر دادگستری دولت یازدهم شد.

پورمحمدی در سال ۱۳۹۴ برای انتخابات مجلس خبرگان از استان البرز کاندیدا شده بود که صلاحیت وی مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت. در سال ۱۴۰۲ نیز در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نامزد شد که صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان در ابتدا رد شد و سپس مورد تأیید قرار گرفت.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت یازدهم بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه انتخاباتی خود اظهار کرد: من فراز و فرودهای سیاستگذاری کشور را می‌شناسم و می‌توانم بگویم در ۴۵ سال گذشته با مسائل پیدا و رازهای پنهان و مشکلات خُرد و کلان داخلی و خارجی آشنا هستم.

وی با بیان اینکه من صرفا از دور دستی بر آتش نداشته‌ام و بی‌خبر از ظرفیت‌های این سرزمین نیستم، عنوان کرد: من به توان برجسته جوانان و زنان کشورم و همچنین هوش مصنوعی باور عمیق دارم. نگرانی‌های مردم را نباید نادیده گرفت. یقین دارم می‌توانستیم در شرایطی بسیار بهتر از این باشیم از این رو اندوهگینم.

وزیر اسبق دادگستری گفت: نام دولت چهاردهم دولت قرار و اولویت‌های آن عدالت ثروت و قدرت خواهد بود. قرار من با شما تحقق این سه اولویت کلیدی است.

 

سعید جلیلی

سعید جلیلی متولد ۱۵ شهریور ماه سال ۱۳۴۴ در شهر مقدس مشهد است. جلیلی در دوران ۸ سال دفاع مقدس در جبهه حضور داشت، او دیده بان تیپ ۲۱ امام رضا (علیه السلام) خراسان بود، که در دی ماه سال ۱۳۶۵ زخمی شد، و به دلیل نبود امکانات کافی در بیمارستان صحرایی منطقه شلمچه پای راست خود را از دست داد، پس از آن در تدارکات لشکر حاضر شد.

سعید جلیلی سابقه‌ای ۱۸ ساله در وزارت امور خارجه دارد و از سال ۱۳۶۸ وارد آنجا شده است. وی در ۲۶ سالگی به ریاست ادارهٔ بازرسی وزارت امور خارجه برگزیده شده تا سال ۱۳۷۵ در ریاست این اداره باقی ماند. در سال ۱۳۷۶ در دولت سید محمد خاتمی، وی معاون ادارهٔ اول آمریکا شد. پس از کنار رفتن از این سمت، مدیر بررسی‌های جاری دفتر رهبری گردید تا اینکه در دولت محمود احمدی‌نژاد به وزارت خارجه بازگشت و به‌عنوان معاون اروپا و آمریکا به فعالیت پرداخت و در این مدت، به‌همراه علی لاریجانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی، در برخی مذاکرات با خاویر سولانا حضور داشت.

از سال ۱۳۸۶ تا ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با کشورهای غربی بود. در سال ۱۳۹۲ در یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری نامزد شد، و بیش از ۴ میلیون رأی کسب کرد و نفر سوم شد. جلیلی از همان سال عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

سعی جلیلی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ به عنوان کاندیدا ثبت نام کرد، و دو روز پیش از برگزاری انتخابات به نفع شهید سید ابراهیم رئیسی از شرکت در انتخابات انصراف داد.

او هم‌اکنون به‌عنوان عضو شورای راهبردی روابط خارجی، عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمایندهٔ رهبر جمهوری اسلامی ایران در شورای عالی امنیت ملی از تیر سال ۱۳۸۷ فعالیت می‌کند.

سعید جلیلی پسبعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه انتخاباتی خود اظهار کرد: اکنون، نوبت عدالت برای نقش‌آفرینی تک‌تک مردم ایران جهت مشارکت در پیشرفت کشورشان است و اکنون، زمان تدبیر برای یک تصمیم بزرگ و فرصت جهاد بزرگ برای جهش ایران است. رئیس‌جمهور شهید این سرمایۀ مردمی را می‌شناخت و قدر آن را می‌دانست.

وی افزود: کسی که پا به عرصۀ انتخابات ریاست جمهوری می‌گذارد، باید هم‌چون رئیس جمهور شهید این سرمایۀ مردمی را بشناسد و قدر بداند. امروز به دولتی نیاز داریم که با همۀ وجود، عزم و اراده و برنامه داشته باشد تا این سرمایه را ارتقا دهد. رئیس‌جمهوری باید بداند چه فرصت‌هایی وجود دارد و چگونه از این فرصت‌ها به نفع ملت ایران استفاده حداکثری کند.

جلیلی گفت: رئیس‌جمهوری آینده باید به حداقل‌ها و ادارۀ روزمرۀ کشور راضی نشود و به قله‌ها نگاه کند. پیشرفت‌های مردم ما و روندهای جهانی به ما نشان می‌دهد، ما امروز در یک فرصت تاریخی هستیم. هر ملتی که از فرصت‌های تاریخی غفلت کرد، از مسیر پیشرفت عقب ماند.

 

علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی زادهٔ ۱۲ اسفند ۱۳۴۴) مدیر ارشد اجرایی ایرانی است وی از مرداد ۱۴۰۰، توسط شورای شهر تهران به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

وی همچنین جز هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بود و به نفع سیدابراهیم رئیسی کنار کشید.

علیرضا زاکانی شهردار تهرانپس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه انتخاباتی خود اظهار کرد: بر اساس وظیفه و دعوت فعالان دانشگاهی و حوزوی و فعالان سیاسی و مردم آمدم تا با مشارکت مردم خط اصلی انقلاب و گفتمان خدمت را در دولت خدمت محور قرار دهم. قرار نیست از درد مردم بی خبر باشیم و مردم در فشار اقتصادی بیپناه بمانند؛ قرار نیست از آمدن میان مردم واهمه داشته باشیم و سختی ها برای قشر خاصی از مردم باشد.

وی افزود: قرار نیست در برابر دشمنان منفعل و تابع باشیم. بلکه قرار است به مدد الهی، یاری شهیدان و در تبعیت از مقام معظم رهبری و به پشتوانه ملت با حرکتی جهادی و با شناخت شرایط کشور و با برنامه جامعه و دقیق با تحول مادی و معنوی جهش بزرگی در تکمیل سریعتر این مسیر رقم بزنیم. قرار است با برنامه و کارنامه برای پیشرفت ایران عزیز و حل مشکلات مردم با محوریت عدالت، رفع فساد و تبعیض تا آخر پایکار مردم بمانیم. قرار است با برنامه و کارنامه بر مدار مردم زمینه رفع چالشها را فراهم کرده و گره از اقتصاد و سفره مردم باز شود.

زاکانی گفت: نمی‌گذاریم جریان تحریف را دوباره حاکم کنند و کتاب تاریخ را برنامه ی تحول جا زنند و خاطرات سیاسی شان را به آرزوی مردم تبدیل کنند. قرار است با مشارکت مردم در ۸ محور اصلی، دولت خدمت را در راه جمهور برای تعالی ایران عزیز تشکیل دهم.

 

سیدامیر حسین قاضی‌زاده هاشمی

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی زادهٔ ۲۵ فروردین ۱۳۵۰ است. وی دانش‌آموخته دکتری پزشکی (جراح گوش، حلق و بینی) است و پیش از نمایندگی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان را بر عهده داشت. وی در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ سخنگوی جبهه پایداری بود.

وی همچنین نماینده مشهد و کلات در دوره هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی بوده و در دوره‌های نهم و دهم به عنوان دبیر و عضو هیئت رئیسه مجلس بوده و در دوره یازدهم تا خرداد ماه ۱۴۰۰، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بوده است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی جز هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بود و با کسب ۹۹۹ هزار و ۷۱۸ رای، نفر چهارم انتخابات شد.

قاضی‌زاده هاشمی از سال ۱۴۰۰ به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد.

قاضی‌ زاده هاشمی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه انتخاباتی خود اظهار کرد: امروز اینجا هستم تا بیان کنم، مؤلفه‌های قدرت، اعم از نظامی و سیاسی، امنیت کشور، تمامیت ارضی، زیرساختها، پیشرفت در فناوری های مهم از قبیل هسته‌ای، نانو و هوا و فضا، نیروی انسانی جوان، جهادی و با دانش و بسیاری از موارد دیگر، همگی محصول انقلاب اسلامی و حرکت جهادی و مکتبی بوده است.

وی افزود: با افتخار به مسیر طی شده، باید بررسی کرد چرا علیرغم داشتن مولفه های متعدد قدرت و پیشرفت، امروز خانواده عزیز ایرانی با مسائل و چالش های مزمن شده‌ای مواجه است که دستاویز تلاش بدخواهان برای القای یاس در آنها گردیده است؟! مردم عزیز ایران، می دانید که دعواها و بی‌اخلاقی‌های سیاسی بیهوده، دوقطبی‌های کاذب هر چند پرهیاهو، کلی گویی، رویکردهای قیم‌مآبانه، تزریق مُسَکِن‌های موقت، پافشاری بر آزمودن مسیرهای شکست خورده و راهکارهای تک عاملی پاسخی مناسب در جهت حل آن چالش ها نمی باشد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حرکت در مسیر برداشتن دیوارهای میان دولت و مردم را ادامه می دهم تا خانواده بزرگ ایران محقق شود و با نقش آفرینی حلقه‌های میانی زمینه را برای ورود فرزندان شما عزیزان و لشگر عظیم جوانان نخبه به عرصه اداره کشور با هدف انقلاب در سازوکارها و تحول در مدل حکمرانی فراهم نمایم تا دولتی مکتبی و عملگرا تشکیل شود. تاکید می کنم که نسخه های مختلفی در برخی دولت های گذشته تجربه شده است، ارتجاع و بازگشت به گذشته به زیان ما خانواده بزرگ ایران تمام خواهد شد. در گام دوم انقلاب اسلامی و در این دولت ضمن حفظ آرمان های انقلاب از طریق به میدان آوردن گسترده مردم بر حل مسائل اساسی آنان تمرکز خواهم کرد.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: سه سال قبل به مطالبی اشاره کردم. همچنان؛ رقیب خود را دیوان سالاری صد ساله دولت محور، حلقه های بسته مدیریتی، نادیده گرفتن تمامی ظرفیت های کشور، شخص محوری به جای گفتمان محوری و برنامه محوری، عدم اعتماد به بخش خصوصی، مدیریت نشسته، قانون گریزی و تمرکزگرایی می دانم. دولت مردم، خود را بر مدار خانواده تنظیم خواهد نمود تا پدر خانواده دغدغه معیشت؛ مادر خانوادهدغدغه آینده فرزندان؛ پسر خانواده دغدغه اشتغال و سربازی و دختر خانواده دغدغه ازدواج و نقش آفرینی اجتماعی نداشته باشد.

قاضی زاده هاشمی

 

محمدباقر قالیباف

محمدباقر قالیباف زادهٔ ۱ شهریور ۱۳۴۰ در شهر ییلاقی طرقبه است، وی نماینده دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس است. وی از خرداد سال ۱۳۹۹ ششمین رئیس مجلس شورای اسلامی است.

او از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و به مدت سه دوره در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ شهردار تهران بود و پیش از آن نیز در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی سمت فرماندهی داشته‌است. وی همچنین در دوران فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس و نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران، سید محمد خاتمی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود.

قالیباف در سال ۱۳۶۱ فرمانده تیپ ۲۱ امام رضا شد و سپس به فرماندهی لشکر ۵ نصر خراسان در جنگ ایران و عراق ارتقاء یافت. او از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۴ بود که در آن انتخابات نفر چهارم شد. در شهریور ۱۳۸۴ با اجماع شورای شهر به سمت شهردار تهران انتخاب شد. او در سال ۱۳۸۷ (۲۰۰۸ میلادی) از طرف سایت شهرداری‌های جهان، با رأی مردم، به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا معرفی شد.

قالیباف با شعار ایران سربلند در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ نامزد شد. وی این انتخابات را با کسب حدود شش میلیون رأی در برابر هجده میلیون رأی حسن روحانی و قرار گرفتن در جایگاه دوم واگذار کرد.

او در شهریور ۱۳۹۲ با اکثریت آرا در شورای شهر تهران برای سومین بار شهردار تهران شد و همچنین از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۶ بود که در هفته منتهی به رأی‌گیری به نفع سید ابراهیم رئیسی از نامزدی انصراف داد.

محمد باقر قالیباف از خرداد ماه ۱۳۹۹ به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت و به عنوان ششمین رئیس مجلس شورای اسلامی این مسئولیت را برعهده گرفت. ایشان در دوره دوازدهم مجلس نیز به عنوان نماینده مردم تهران و همچنین رئیس مجلس دوازدهم انتخاب شد.

قالیبافپس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه انتخاباتی خود اظهار کرد: مشاهده صحنۀ انتخابات و کمرنگ شدن کارآمدی و راهکارهای حل مشکلات  و همچنین، دعوت اکثریت نمایندگان محترم و تکلیف کردن جمعی از فرزندان و خانواده‌های شهدا که آن‌ها را امین و یاور خود و کشور می‌دانم و همچنین دعوت گسترده چهره های سیاسی برجسته جبهه انقلاب بنده را به جمع‌بندی جدیدی رساند که اگر داوطلب این انتخابات نشوم کاری که در چند سال گذشته برای حل مسائل اقتصادی مردم در دولت مردمی و مجلس انقلابی شروع کرده ایم و به زمان ثمردهی رسیده است ناتمام می ماند.

وی افزود: با توکل به خداوند متعال و امید به اعتماد شما  و تکیه بر سوابق سیاسی و اجرایی خود پا به عرصه انتخابات گذاشتم تا برای حل مسائل و مشکلات شما با تمام وجود تلاش کنم تا با کمک شما، دوره دیگری از رکود و سوء مدیریت همانند وضعیت دهه 90 در کشور حاکم نشود.

قالیباف گفت: در عرصۀ مدیریت کشور، این رئیس جمهور است که باید بی عذر و بهانه، در نهایت، کار را تمام کند و تلاش‌های بقیه را با مسئولیت‌پذیری و راهبری درست به ثمر برساند. لذا، فتح قله، علاوه ‌بر انگیزه و احساس وظیفه، تجربه و مهارت هم می‌خواهد.

کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر معتقد نبودم که مشکلات امروز مانند معیشت، کاهش قدرت خرید، محرومیت‌، فقر و تبعیض و نابرابری، هزینه های کمرشکن مسکن، گرانی ها و بازار نابه سامان خودرو، یا وضعیت اینترنت و عبور از تحریم ها  قابل حل است، هرگز پا به عرصه رقابت‌ نمی‌گذاشتم، گفت: من هم مانند همه بدون اشکال نیستم، تنها دیکته نانوشته است که غلط ندارد. ولی با درس گرفتن از گذشته و شناختی که از امکانات کشور و توانایی‌های موجود دارم، می‌دانم که می‌توانیم به کمک هم، با یک مدیریت مسئولیت‌پذیر و انقلابی دولتی کارآمد را ایجاد کنیم تا شما در دنیا احساس سربلندی کنید و برای این امر با برنامه‌ای مشخص مبتنی بر برنامه هفتم پیشرفت کشور وارد کارزار انتخابات شده‌ام.

قالیباف

 

حال با توجه به شرایط ویژه و فضای سیاسی فعلی کشور، باید منتظر بود و دید از بین گزینه های تایید صلاحیت شده چه کسی موفق خواهد شد تا اعتماد و رای مردم را به دست آورده و بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند.

گفتنی است؛ براساس اعلام وزارت کشور، پس از اعلام اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده، نامزدها به مدت ۱۵ روز فرصت تبلیغات دارند و در نهایت رأی گیری برای انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیرماه انجام خواهد شد.