فلاحی :

عدم موافقت دولت مرکزی عراق مهم‌ترین دلیل عدم گشایش مرز چیلات است

سرویس: سیاسی
کد خبر: 601
|17:01 - 1403/04/26
نسخه چاپی
عدم موافقت دولت مرکزی عراق مهم‌ترین دلیل عدم گشایش مرز چیلات است
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: عدم موافقت دوکت مرکزی عراق مهم‌ترین دلیل عدم گشایش مرز چیلات در شهرستان دهلران است.

به گزارش ایلام رصد ، سارا فلاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: مرز چیلات در شهرستان دهلران یکی از مهم‌ترین مرزهای کشور در ایلام است که ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه داشته و بازگشایی آن به نفع هر دو کشور ایران و عراق است.

وی افزود: مهم‌ترین مانع ایجاد و گشایش مرز چیلات مخالفت دولت مرکزی عراق است که استاندار میسان باید تلاش کند موافقت حکومت مرکزی را به دست بیاورد.

 رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: تا حکومت مرکزی عراق پشتوانه بازگشایی این بازارچه نباشد ما نمی‌توانیم شاهد این بازگشایی باشیم کمااینکه ایران موافقت خود را اعلام کرده است؛ اما یک طرح توجیهی درست و متقن می‌تواند حکومت مرکزی عراق را برای بازگشایی مرز چیلات متقاعد کند.

وی خاطرنشان کرد: اصل اساسی موفقیت یک توافقنامه جدیت و اهتمام دو طرف آن تفاهم‌نامه است و امیدواریم این تفاهم‌نامه مابین استان ایلام و استان میسان کشور عراق با تغییرات مدیریتی تغییر نکند و مفاد آن پیگیری و اجرایی بشود.

فلاحی گفت: قطعاً مرز چیلات یک ظرفیت ویژه است که می‌تواند همانند مهران در سطح کشور بدرخشد و حتی تردد زائران اربعین را تسهیل کند همچنین مرز چیلات هم می‌تواند در توسعه همه‌جانبه استان ایلام نقش داشته باشد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً بازگشایی مرز چیلات می‌تواند به‌عنوان یک اهرم توسعه برای استان ایلام عمل کند به همین دلیل پیگیری از سمت دولت ایران و عراق برای فراهم‌ساختن زیرساخت در مرز چیلات ادامه دارد که امیدواریم بتوانیم در این راستا اقدامات خوبی را به ثمر برسانیم.

 

انتهای خبر/ن