مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:

۱۴۰ خبرنگار رویداد اربعین را پوشش می‌دهند

سرویس: اخبار ویژه
کد خبر: 617
|15:51 - 1403/05/29
نسخه چاپی
۱۴۰ خبرنگار رویداد اربعین را پوشش می‌دهند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: ۱۴۰ نفرروز خبرنگار به طور میانگین رویداد بزرگ اربعین را با حضور در قرارگاه رسانه‌ای شهید صارمی و شهدای رسانه مستقر در مهران و ایستگاه فرهنگی هنرمندان ایلام و ایران (شین) واقع در سه‌راهی کارزان پوشش می‌دهند.

به گزارش ایلام رصد،به نقل از روابط‌عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، علی هلشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در خصوص فعالیت خبرنگاران در ایام اربعین اظهار کرد: روزانه به طور متوسط ۳۵ تا ۴۰ خبرنگار از رسانه‌های مختلف با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به قرارگاه شهید صارمی مهران اعزام می‌شوند و بین ۵۰ تا ۷۰ خبرنگار و فعال رسانه‌ای نیز در موکب فرهنگی شین حضور می‌یابند.

 وی تصریح کرد: خبرنگاران با وجود گرمای هوا و ازدحام جمعیت، زوایای متنوع اربعین در استان را پوشش می‌دهند و در رسانه‌های جمعی منعکس می‌کنند.

 هلشی ادامه داد: در موکب فرهنگی هنرمندان ایلام و ایران (شین) فعالیت‌هایی از جمله تعزیه‌خوانی، اجرای نمایش صحنه‌ای و خیابانی آیینی، سرود و دمام‌زنی انجام می‌شود.

 به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در موکب شین نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یک غرفه معرفی و اهدای کتاب نیز دایر کرده و خوشنویسان، نقاشان و دیگر هنرمندان هنرهای تجسمی با حضور در موکب (شین) هنرهای حوزه خود را به معرض دید زائران و خبرنگاران قرار می‌دهند.

 وی بیان کرد: در موکب شین ۲۰۰ نفرروز هنرمند با مشارکت انجمن‌های فرهنگی و هنری در بخش‌های مختلف برای زائران اربعین حسینی که از مسیر سرابله به ایلام تردد دارند برنامه اجرا می‌کنند.

حسن اسدی‌نیا معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این خصوص گفت: در موکب فرهنگی هنرمندان ایلام و ایران (شین) ۴۰ قطعه عکس از عکاسان با موضوع اربعین در معرض دید زائران ایستگاه صلواتی محبان امیرالمؤمنین (ع) بنیاد مستضعفان واقع در سه‌راهی کارزان قرار گرفته است.

اسدی‌نیا افزود: همچنین یک گروه ۲۳ نفره از عکاسان هنرمند استان برای ثبت رویداد بزرگ اربعین به مرز مهران اعزام شدند.

 وی ادامه داد: با مشارکت انجمن سینمایی جوانان ایران و انجمن سینمای ایلام همانند سال گذشته سینما سیار هر شب اقدام به پخش فیلم‌هایی با موضوع قیام عاشورا و اربعین یا محتواهای دینی می‌کند.

 اسدی‌نیا اضافه کرد: سینما سیار موکب شین ۱۰ شب بعد از نماز مغرب و عشاء اقدام به پخش فیلم می‌کند و در هر شب ۲ فیلم و در مجموع ۲۰ فیلم در این مدت اکران خواهد شد.

 وی تأکید کرد: موکب شین به همه هنرمندان سراسر کشور تعلق دارد و در بین زائران از استان‌های مختلف که در ایستگاه صلواتی محبان امیرالمؤمنین (ع) بنیاد مستضعفان سه‌راهی کارزان، افرادی که دارای هنر خاصی باشند امکان عرضه هنر خود به سایر افراد حاضر در این ایستگاه صلواتی را دارند.

 

انتهای خبر/س