وزیر آموزش پرورش و معاون حقوقی وزارتخانه خبر دادند؛

آخرین خبرها از طرح رتبه‌بندی معلمان/ 800 هزار معلم، مشمول طرح می‌شوند

سرویس: فرهنگی
کد خبر: 86
|16:07 - 1400/09/25
نسخه چاپی
آخرین خبرها از طرح رتبه‌بندی معلمان/ 800 هزار معلم، مشمول طرح می‌شوند
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده ۸۰۰ هزار نفر از معلمان مشمول طرح رتبه بندی خواهند شد.

به گزارش ایلام رصد ،  احمد لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در جریان سفر خود به این استان با حضور در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش یزد، اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی تصویب  و به زودی اجرایی می شود.

وی با بیان این‌که ۸۰۰ هزار معلم در سراسر کشور مشمول طرح رتبه‌بندی قرار می‌گیرند، افزود: افرادی که با دانش آموز یا مدارس در ارتباط باشند و یا طبق بخشنامه ۲۳۰ حتی کسانی که معلم هستند و در ادارات به سر می‌برند، مشمول این طرح خواهند شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اجرای این طرح را ارتقای منزلت معلمان دانست و گفت: در این راستا حقوق آن‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

لاشکی در خصوص نحوه افزایش حقوق معلمان در این طرح تصریح کرد: آخرین طرازی که ما از دانشگاه تهران گرفتیم این است که در گروه یک مربی ۱۰ درصد، گروه دوم مربی معلم ۲۵ درصد، گروه سوم استادیار معلم ۳۷ درصد، گروه چهارم دانشیارمعلم ۴۷ درصد و استادمعلم ۵۲ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: بعد از تصویب این طرح، وزارت آموزش و پرورش با همراهی دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و سازمان برنامه و بودجه و سازمان استخدامی بایدظرف مدت یک ماه آئین نامه‌ای تدوین کنند.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: اجرای این طرح منوط به تائید شورای نگهبان است که طبق قانون از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ قابلیت اجرایی دارد.

 

*وزیر آموزش و پرورش: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق معلمان آغاز می‌شود

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سفر به کرمانشاه و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بیت امام جمعه این شهر، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش همواره در مسیر اعتلای نظام تعلیم و تربیت گام برداشته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش استان کرمانشاه از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است که می‌توان به جمعیت بالای دانش‌آموزی به خصوص در مقطع متوسطه اشاره کرد افزود: میانگین دانش‌آموزان مقطع متوسطه در استان از میانگین کشوری بالاتر است و این یک ظرفیت بزرگ برای استان کرمانشاه محسوب می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه افزایش سطح آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش نیز مورد توجه دولت سیزدهم قرار خواهد گرفت بیان کرد: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق معلمان و تحقق عدالت آموزشی به ویژه در استان کرمانشاه از جمله مواردی است که در این دوره مورد توجه قرار خواهد گرفت.

حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه، دیدار با خانواده دانش‌آموزان فوت شده حادثه تصادف مینی بوس و عیادت از مصدومان این حادثه، دیدار با نماینده معلمان، مدیران، مربیان و بازنشستگان و حضور در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از جمله برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در این سفر است.

انتهای پیام