مدیرکل راه و شهرسازی

امکان ثبت‌نام طرح جهش مسکن در همه شهرهای ایلام ایجاد می شود

سرویس: اقتصادی
کد خبر: 91
|16:37 - 1400/09/28
نسخه چاپی
امکان ثبت‌نام طرح جهش مسکن در همه شهرهای ایلام ایجاد می شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با تاکید بر اینکه نظارت عالیه بر پروژه های نهضت ملی مسکن بر عهده این اداره کل است، گفت: در راستای کیفیت افزایی پروژه‌ها، نظارت عالیه برون سپاری شده و از ظرفیت مشاوران ذی صلاح و با سابقه استفاده می شود.

به گزارش ایلام رصد ،  بدالله بهادری روز یکشنبه در گفت و گو یی اظهار داشت: در زمان حاضر در روند نظارت پروژه های نهضت ملی مسکن در استان مشکلی نداریم.  

وی افزود: برای پروژه های شروع شده در استان تاکنون مشکلی به لحاظ نظارت، اجرا و ارجاع نظارت نداشتیم و از ظرفیت مشاوران حقوقی استفاده شده و پروژه ها ناظر مقیم دارند و عملیات اجرایی را با قوت بیشتری نظارت می کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: این مشاوران ظرفیت دارند تا پاسخی برای دغدغه طراحی با کیفیت این پروژه‌ها وجود داشته باشد.

بهادری در خصوص وضعیت احداث واحدهای مسکن ملی در استان بیان کرد: تاکنون ۲۰ هزار و ۴۹۰ مورد ثبت نام برای مسکن به ثبت رسیده که از این تعداد سه هزار و ۸۸۶ مورد حائز شرایط اولیه و سه هزار و ۶۸ مورد نیز تأیید نهایی شده است.

به گفته وی، از اشخاص تایید شده نیز هزار و ۷۷۲ نفر اقدام به واریز سهم آورده بالای ۴۰ میلیون تومانی کرده‌اند.

امکان ثبت‌نام طرح جهش مسکن در شهرهای دیگر ایلام ایجاد می شود

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: در حال حاضر امکان ثبت نام سامانه در شهرهای آبدانان، ارکواز ملکشاهی، دره شهر، دهلران و لومار باز است و متقاضیان می توانند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

بهادری با بیان اینکه امکان ثبت نام طرح جهش مسکن ملی در دیگر شهرستان های استان با تایید زمین مورد نظر فراهم خواهد شد، افزود: اقدامات لازم برای تهیه زمین و فرآیندهای قانونی تصویب آن برای متقاضیان دیگر شهرها که به دلیل عدم تامین زمین مشخص نشده در حال انجام و بزودی تایید خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام میزان سهمیه مسکن مورد نیاز شهرهای استان و وضعیت زمین موجود مورد نیاز طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ طبق قانون جهش تولید مسکن را ۱۴ هزار و ۶۲ واحد عنوان کرد و یادآور شد: برای تامین زمین مابقی واحدهای در نظر گرفته شده یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۹۹ متر مربع از طریق الحاق به محدوده شهرها در حال انجام است که در صورت تحقق این میزان زمین قابلیت احداث ۲۰ هزار و ۳۵۷ واحد مسکونی طبق استانداردهای تعریف شده در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵۳ هزار و ۸۸۲ مترمربع زمین جهت احداث مسکن طرح اقدام ملی سطح استان واگذار شده و مراحل احداث ۱۴۰۰ واحد مسکونی توسط کارگزاری ها طبق تفاهمنامه های مختلف از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی( ره) ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ... اجرایی شده است.

بهادری بیان کرد: تاکنون پروانه ۸۷۰ واحد ساختمانی به این منظور صادر و ۵۶۳ واحد نیز در انتظار صدور پروانه قرار دارد.

 

انتهای پیام