نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

۲۳ بهمن ماه روز«ملی ایلام» نامگذاری شود

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 311
|23:05 - 1400/12/11
نسخه چاپی
۲۳ بهمن ماه روز«ملی ایلام» نامگذاری شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: فیلم مستطیل قرمز اولین لبیک هنری به فرمان مقام معظم رهبری بود و جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

به گزارش ایلام رصد ،  حجت الاسلام والمسلمین دکتر«الله نور کریمی تبار» عصر امروز(چهارشنبه ۱۱ اسفندماه ) در دیدار«حسن و حسین صیدخانی» کارگردانان فیلم سینمایی مستطیل قرمز با بیان اینکه از برکت خون شهداء و ملاقاتی که در خدمت مقام معظم رهبری بابت بهره گیری از رهنمودهای معظم‌ له در خصوص کنگره عظیم سرداران و سه هزار شهید استان ایلام داشتیم و بیانات ارزشمندی که ابراز داشتند، فضا برای ساخت فیلم و کارهای شاخص فرهنگی-هنری فراهم شده است، اظهار داشت: همه ما مدیون مقام معظم رهبری هستیم که با تیزبینی و نگاه هنرمندانه ای که دارند روی مظلومیت استان ایلام و ابعاد ناشناخته ای که هنوز برای مردم استان هم مشخص نشده است اشارات ارزشمندی عنایت فرمودند.
 

وی با اشاره به این که رهبر فرزانه انقلاب در آن دیدار تاریخی، به صورت مصداقی به رویداد تلخ فوتبال چوار اشارات ارزشمندی مبذول داشتند، افزود: فوتبال یک واقعه ملی، جهانی و متعلق به همه کشورهاست و سیاسی نیست و بمباران عمدی آن نیز غیر قابل دفاع است و توجه حضرت آقا به این واقعه دردناک این بود که کسانی که تأمین کننده و حامی این جنایت بشری بودند، باید در جهان مورد سئوال و بازخواست قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با بیان اینکه این واقعه نماد مظلومیت مردم استان ایلام است، بیان داشت: در فیلم مستطیل قرمز علاوه بر پرداختن به حادثه فوتبال چوار، به صحنه های زیبایی از دلاوری ها، مقاومت ها و آوارگی های مردم به خوبی پرداخته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین«کریمی تبار» خداوند سبحان را به خاطر فرصتی که مقام معظم رهبری فراهم فرموده تا صدای مظلومیت ایلام شنیده شود، سپاس گفت و یادآور شد: در این فضایی که با عنایات معظم له ایجاد شده است، به اراده، پشتکار، همراهی، همکاری و حمایت همگان به ویژه هنرمندان نیاز است.

وی با اشاره به این‌که زبان هنر زبانی است که با فطرت صحبت می کند، فراگیر است و نیاز به ترجمه ندارد، تصریح کرد: فیلم مستطیل قرمز اولین لبیک هنری به فرمان مقام معظم رهبری بود و جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه ایلام به تهیه کنندگان، کارگردانان بازیگران و همه عوامل این فیلم سینمایی دفاع مقدس خدا قوت و خسته نباشید گفت و اضافه کرد: در سطح استان ایلام سوژه های بسیار بِکر و پرجذبه ای از حوادث دوران دفاع مقدس وجود دارد.

دکتر «کریمی تبار» با بیان اینکه در تمام شهرستان های تابعه استان ایلام حوادث تلخ و ناگواری در دوران دفاع مقدس حادث شده که جا دارد هنرمندان به این مقوله های مهم ورود کنند و با کارهای زیبای هنری، این وقایع را به تصویر بکشند، ادامه داد: در شهرستان ایوان و به علت بمباران ۱۷۰ شهید و ۷۰۰ جانباز تقدیم انقلاب شد که این خود یکی از سوژه های مهم حوادث دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه در بمباران روستای ماربره و آوارگان مستقر در این منطقه ۵۴ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است، تأکید کرد: نقش زنان ایلامی در مقاومت ها و آوارگی ها بسیار پررنگ بوده و می طلبد که هنرمندان عزیز به این موضوعات مهم و مظلومیت های مردم استان ایلام، بیشتر و بهتر بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه سراپای استان ایلام مملو از سوژه‌های زیبای دفاع مقدس است، گفت: در استان ایلام خانواده‌هایی هستند که ۱۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند و هیچ منتی نداشته و هیچ خواسته ای هم نداشته و ندارند.

حجت السلام والمسلمین«کریمی تبار» با بیان اینکه مظلومیت های ابتدا و انتهای جنگ تحمیلی توأم با حماسه های مردمی در ایلام رقم خورده است، اظهار داشت: ظرفیت های بیشمار و فوق العاده ای در حوزه دفاع مقدس در سطح استان ایلام وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای شناساندن و معرفی این سوژه های بِکر دوران دفاع مقدس چندان کار فرهنگی- هنری در سطح استان نشده است، خطاب به کارگردانان فیلم سینمایی مستطیل قرمز، یادآور شد: شما تجربه خوبی دارید و سیما فیلم هم با لبیک به فرمان حضرت‌آقا قول داده‌اند که به موضوعات هنری حوزه دفاع مقدس استان ایلام ورود کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تأکید بر اینکه پس از بیانات رهبر معظم انقلاب برای معرفی استان ایلام در دوران دفاع مقدس بویژه حادثه فوتبال چوار، حجت بر همگان تمام شده است و همه باید پای کار بیایند، تصریح کرد: خوشبختانه فضا برای کار فرهنگی- هنری در سطح استان ایلام هموار شده است و می طلبد که همه هنرمندان پای کار بیایند.

حجت الاسلام و المسلمین«کریمی تبار» با بیان اینکه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان پیشنهاد شده است که روز بیست و سوم بهمن ماه در تقویم ملی به نام روز«ملی ایلام» نامگذاری شود خاطرنشان ساخت: امیدواریم این موضوع مهم در دستور کار متولیان امر قرار گیرد و این روز به نام مردم عزیز استان ایلام ثبت و ضبط شود.

وی در پایان با تقدیر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کارگردانان و همه کسانی که در داخل و خارج استان به ساخت فیلم سینمایی مستطیل قرمز کمک کرده اند، تأکید کرد: امیدواریم با حضور پررنگ هنرمندان، شاهد آثار متنوع و متعددی از استان ایلام در حوزه دفاع مقدس باشیم.

انتهای پیام