بیش از 1800 دستگاه اتوبوس در مرز مهران فعالیت دارد

سرویس: استان ایلام
کد خبر: 467
|14:03 - 1401/06/15
نسخه چاپی
بیش از 1800 دستگاه اتوبوس در مرز مهران فعالیت دارد
رئیس اداره روابط عمومی و بین الملل شهرداری ایلام گفت: از امروز بالغ بر ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس از سایر استان های معین برای انتقال زائرین به مقصد مشغول فعالیت خواهند شد.

به گزارش ایلام رصد ، محمد سلطانی رئیس اداره روابط عمومی و بین الملل شهرداری ایلام با اعلام این خبر گفت: تعداد ۳۰ دستگاه اتوبوس در شهر مهران با تعداد ۶۰ رانندهبه صورتشبانه روزی برای انتقال زائران از پل زائر تا پایانه مرزی مستقر شده‌اند همچنین ۱۰ نفر نیروی امداد مستقر کرده و تعدادی نیروی بازرسی کار نظارت بر اتوبوس ها را نیز بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: از امروز حدود ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس از سایر استان های معین برای انتقال زائرین به مقصد مشغول فعالیت خواهند شد و شهرداری میزبانی این تعداد اعم اسکان رانندگان و پذیرایی آنها را بر عهده دارد.

مدیر روابط عمومی شهرداری ایلام یادآور شد: در کنار فرودگاه یک مکان بزرگی که برای پایانه شهرداری در نظر گرفته شده زمین آن تسطیح و ساختمان در آن احداث و گنجایش بیش از هزار دستگاه اتوبوس برای مواقع اضطراری و جلوگیری از ترافیک شهری ایجاد شده است.

سلطانی بیان داشت: الان نیروهای خدمات شهری و ماشین آلات شهرداری ایلام برای کمک به شهرداری مهران مستقر و در حال فعالیت هستند.

وی در خصوص فضاسازی افزود: حدود ۲ هزار پرچم، حدود ۱۰ هزار متر ریسه، حدود ۱۰۰۰ پرچم ستونی در سطح شهر و کمربندی شرقی ایلام در حال نصب شدن است.

سلطانی عنوان کرد: ۲ سیستم نورپردازی لیزری درارغوانو میدان قرآن خریداری و نصب شده است.

وی ادامه داد: دو موکب که دارای ۳۰ غرفه ۱۲ متری هستند ایجاد و تحویل هیات مذهبی جهت پذیرایی و خدمات دهی به زائرین شده همچنین کنار هر غرفه‌ دو نمازخانه با متراژ هرکدام ۱۰۰ متر مربع احداث شده است.

این مسئول شهرداری ایلام گفت: کنار هر موکب و غرفه حدود ۳۰ تا ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی ایجاد و دو برج نوری جهت روشنایی در شب احداث شده است.

مدیر روابط عمومی شهرداری ایلام خاطرنشان کرد: در کنار نمازخانه های میدان ارغوان و قرآن شهر ایلام ۳۶ چشمه سرویس بهداشتی ثابت و سیار اضافه و همچنین تمامی نمازخانه ها رنگ آمیزی موکت کاری و سیستم پخش اذان نصب شده است.

وی در ادامه افزود: برای اسکان زائرین یک سالن نمایشگاهی با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر در نظر گرفته شده که سیستم های تهویه و خنک کننده هوا ، ۴ پارکینگ و ۳۶ چشمه سرویس بهداشتی کنار اسکان زائرین ایجاد شده است.

سلطانی عنوان کرد: برای مواقع اضطراری از نمازخانه های ورودی و خروجی که دارای ۲۵۰ نفر ظرفیت است استفاده خواهد شد.

مدیر روابط عمومی شهرداری ایلام تصریح کرد: روزانه به طور معمول ۲۰۰ تا ۲۳۰ تن زباله در شهر ایلام برداشت در حالی که برایاربعینروزانه بیش از ۵۰۰ تن زباله توسط کارگران شهرداری برداشت خواهد شد و قطعا باید ماشین آلات و نیروی شهرداری اضافه شود.

وی گفت: در محل پارک چغاسبز شهرداری کنار سایر دستگاه های دیگر برای اسکان ۳۰ هزار زائر اقداماتی از قبیل احداث چشمه بهداشتی، جاده سازی، پسماند زباله و . . . انجام داده است.

سلطانی در پایان این گفت‌وگو افزود: در ورودی و داخل شهر اقدام به کاشت فضای سبز ، گل و گیاه جهت زیباسازی شده است.

انتهای پیام